תסמונת רגליים חסרות מנוחה ורפואה סינית

תוכן עניינים

רפואה סינית לתסמונת רגליים חסרות מנוחהמרגישים צורך עז להניע את הרגליים, תוך כדי תחושות לא נעימות במהלך מנוחה? יתכן שמדובר מתסמונת הרגליים חסרות המנוחה, שלפי הערכות סובלים ממנה בקרב חמישה עד עשרה אחוזים מהאוכלוסייה.

תסמונת זו עלול לגרום להפרעות משמעותיות בשינה, לקשיים בתפקוד היומיומי, ללחצים נפשיים ולדום נשימה בשינה.

כל אלה הן סיבות מצוינות לרצות לדעת מה אפשר לעשות כדי להתמודד עם התסמונת. מאמר זה מציג את כל מה שיש לרפואה הסינית להציע כטיפול בתסמונת רגליים חסרות מנוחה.

שינויים תזונתיים

הרפואה הסינית יוצאת מנקודת הנחה שאורח החיים והרגלי התזונה משפיעים באופן משמעותי על המצב הבריאותי. המלצות לטיפול בבעיה בראי הרפואה הסינית מבוססות לכן בדרך כלל על הנחיות תזונתיות מוקפדות. זה מתחיל עם הימנעות ממאכלים המובילים להשמנה, כגון מאכלים או משקאות עמוסים בקפאין או משקאות אלכוהוליים.

חשוב להגביר את הרכיבים התזונתיים בתפריט, המסייעים להתמודדות עם הבעיה. למשל תה קמומיל או מיץ דובדבנים, ידועים בהשפעתם המרגיעה על הגוף. תוספי תזונה של ברזל או ויטמינים משפיעים באופן משמעותי על התסמונת.

צמחי מרפא – גישת הרפואה הסינית מבוססת בעיקרה על צמחי מרפא, והם מהווים חלק מהטיפול, בזכות השפעתם המרגיעה. בין צמחי המרפא האלה ניתן למנות כורכום, פסיפלורה או ג'ינקו בילובה.

יוגה

שיטה זו אמנם התפתחה בתורת החשיבה ההינדית, אבל גם לרפואה הסינית יש את הגרסה שלה ליוגה, והיא מסייעת לטיפול במצבים גופניים ונפשיים, כולל תסמונת הרגליים חסרות המנוחה, ומחקרים מצאו שהתרגול יכול אף למנוע אותה. כך, לדוגמא, מחקר אמריקאי חשוב הראה שנשים שסבלו מהתסמונת ושתרגלו יוגה במשך כחודשיים דיווחו על הפחתה משמעותית בתסמיני נחירות, שיפור השינה ואורח החיים.

העיקרון הוא שמתח עלול להגדיל את הסבירות לסבול מתסמונת הרגליים חסרות המנוחה, כך שיוגה וטכניקות נשימה התורמים להרגעת הגוף יכולות להיות "תרופה" או פתרון מונע. ניתן לבצע בבית תרגילי יוגה רבים, למרות שמומלץ לקבל הדרכת מומחה ברפואה הסינית. כך גם ניתן יהיה להתאים את היוגה למאפיינים הפרטניים של הבעיה.

חשיבות פעילות גופנית

הליכה בכמות מספקת או פעילויות דוגמת ריצה או שחייה עשויות "לעייף" את הרגליים, להאיץ את זרימת הדם לאזור ולהביא להקטנת ממדי הבעיה. כמו כן רצוי לבצע מתיחות של הרגליים טרם השינה , בעיקר בכל הנוגע לירכיים, לשוקיים ולגיד האכילס.

מי שרוצה אוסף של פתרונות גופניים יכול לפנות לעולם הפיזיותרפיה הסינית, טווינא. גישה זו מתרגלת אזורים שונים בגוף, תוך בחינת הקשרים הקיימים ביניהם והיכרות עם ההשפעה שלהם על מצב הנפש של האדם. ניתן לשלב שיעורים או אימוני טווינא בכל תכנית טיפולים בתסמונת הרגליים חסרות המנוחה.

הרפואה הסינית יוצאת מתוך נקודת הנחה שמספר טיפולים הנעשים במקביל הם שמאפשרים את התוצאות הטיפוליות שמצפים להן. ניתן לשלב את הטיפולים האלטרנטיביים עם טיפולים קונבציונליים יותר בבעיה, למרות שמומלץ ליידע את הרופא ה"רשמי" על הטיפולים או הפעולות הנעשים במקביל.

יהושוע קוש
יהושוע קוש

מומחה לטיפולים בנחירות והפרעות שינה שונות. מעל 10 שנות ניסיון עשירים של טיפולים, ניתוחים וליווי מטופלים.
מרכז המידע הגדול והאמין ביותר לטיפול בנחירות והפרעות שינה. כאן תמצאו מגוון רב של מאמרים מקצועיים בנושא אשר יעזרו לכם למצוא פתרון לבעיות אלו

צרו איתנו קשר
מאמרים נוספים
התקשרו עכשיו