מעבדת שינה תל השומר

תוכן עניינים

 

מעבדת שינה תל השומרהפרעות שינה אלו הם שיבושים בכמות שעות השינה, בתזמון השינה ובטיבה או שאלו הן התרחשויות פיזיולוגיות או התנהגותיות חריגות מהנורמה שקורות בשינה או במעבר ממצב ערות למצב שינה.

הפרעות שינה נחלקות לארבע קבוצות עיקריות:

  • הפרעות שינה אשר נובעות מתהליך השינה (הפרעות אינטרינזיות).
  • הפרעות שינה אשר נובעות מגורמים חיצוניים (הפרעות אקסטרינזיות).
  • הפרעות שינה הקשורות בעקיפין לבעיות רפואיות נפשיות או פיזיות.
  • הפרעות בתזמון השינה עצמה.

ישנם מספר סוגים של הפרעות שינה בהם מטפלים במעבדות שינה. להלן אחדים מהם: תסמונת של הפסקות נשימה בשינה, שהן ההפרעות הנפוצות ביותר, תופעה הנקראת "נרקולפסיה" שהיא נדירה יחסית ומתבטאת על ידי התקפי שינה במשך היום, שנת חלום לקויה, חלימה סוערת גם בשעת נמנום, הזיות בעת הירדמות וכדומה.

סוג נוסף הוא תסמונת רגליים עצבניות ותנועות רגליות בשינה בצורה מחזורית שהיא מתבטאת בתנועות לא רצוניות של הרגליים לפני השינה או במהלכה. הפרעה נוספת היא נדודי שינה, והיא באה לידי ביטוי בקשיי הירדמות, בהתעוררות חוזרת ונשנית במהלך הלילה או בהתעוררות מוקדמת בשעות הבוקר.

אודות מעבדת השינה

מעבדת שינה תל השומר ידועה גם בשם "המכון לרפואת שינה ועייפות במרכז הרפואי על שם שיבא". זוהי אחת ממעבדות השינה הגדולות ביותר בישראל בה מוצעים שירותי אבחון, בדיקות וסוגים שונים של טיפולים, המותאמים להפרעות השינה המגוונות.

מעבדת שינה תל השומר מפעילה 12 חדרי בדיקות במשך כל שעות היממה- שישה ימים בשבוע. במעבדה עובדים רופאים מומחים בתחומים שונים של רפואה והם בעלי ניסיון רב ברפואת שינה, כך שהם מבררים מהי הבעיה באופן המקיף ביותר ומעניקים למטופלים טיפול באיכות גבוהה.

בדיקת השינה

מטופל שמגיע אל מעבדת שינה תל השומר עובר מפגש הערכה ובדיקה של אחד מהרופאים ומופנה לבדיקת שינה שמותאמת במיוחד עבור סוג הפרעת השינה ממנה הוא סובל. ישנם מקרים בהם מסתפקים רק בבדיקת רופא שינה וישנם מקרים בהם נערכת בדיקת שינה.

בדיקות השינה נערכות בשעות הלילה, כשהמטופל מגיע אל המעבדה בשעות הערב ונפגש עם טכנאי שינה שמחבר את המכשירים המתאימים לפי סוג הבדיקה שנערכה למטופל (חגורות שינה, אלקטרודות, מד חמצן). בשלב מאוחר יותר המטופל עובר לחדר השינה. במשך שעות השינה בלילה ישנה השגחה צמודה על מה שמתרחש בחדרי השינה. את הנתונים שעלו מתוך בדיקת השינה מפענח טכנאי פיענוח, והתוצאות מועברות לרופאים במעבדת השינה.

סוגי הבדיקות במעבדה

מעבדת שינה תל השומר עורכת בדיקות שונות:

  • בדיקת שינה מלאה- בדיקה רב ערוצית שבה בודקים את תפקוד גלי המוח, מתח שרירים ותנועות רגליים, תנועות עיניים, בדיקת א.ק.ג, רמת ריווי החמצן בדם, תנועות נשימה של בית החזה והסרעפת, תנוחות בשינה ונחירות.
  • בדיקת שינה חלקית- הבדיקה היא של ערוצי רישום מצומצמים בה נבדקים תנועות נשימה של בית החזה והסרעפת, זרימת אוויר מהאף, רמת ריווי של החמצן בדם, תנוחות בשינה ונחירות, הכול במטרה להעריך את הנשימה בשינה.
  • בדיקת אקטיגראף- עוקבת אחרי זמני השינה ומזהה מחזוריות של זמני שינה וערות.
  • בדיקות יום- הערכה של ישנוניות במהלך היום. הבדיקה נערכת למחרת בדיקת השינה בלילה. המטופל נכנס למיטה כל שעתיים (מהבוקר עד אחר הצהריים), ל-20 דקות במטרה להירדם. נבדקים זמן ההירדמות ועובדת הופעה של שנת חלום.
  • התאמת מכשיר CPAP- המכשיר מטפל בתופעת דום נשימה בשינה במידה ודרכי הטיפול האחרות לא מתאימות. המכשיר מזרים למטופל אוויר חדר בלחץ חיובי דרך מסיכת אף. אם התגלה הצורך במכשיר, מרפאת  CPAP מתאימה לו מכשיר לשימוש ביתי.

בנוסף למעבדה בתל השומר פועלים בארץ מספר מרכזים נוספים העוסקים באבחון הפרעות שינה, לדוגמא מכון השינה אסותא, מעבדות השינה של הטכניון, מעבדת השינה של מכבי ומעבדת השינה בבאר שבע .

כיצד עשויה להראות בדיקת השינה שלכם במעבדת שינה תל השומר?

אנשים רבים מייצרים לחץ רב בעקבות העבודה שהם צריכים לעבור בדיקת שינה באחת ממעבדות השינה בארץ – זאת לדוגמת מעבדת שינה תל השומר. למעשה, אנשים חוששים מבדיקה במעבדת שינה, בעיקר בשל העובדה שמדובר על בדיקה לא שגרתית, ורובנו לא נגיע פעמים רבות במהלך החיים שלנו לבדיקה במעבדת שינה, אם בכלל. בדיוק עבור זה, בשורות הבאות הבאנו לכם הצצה מיוחדת לשלבי הבדיקה השונים שאתם עשויים לעבור במעבדת השינה בתל השומר – זאת על מנת להסיר דאגה מליבכם, ולהרגיע לקראת מעבר הבדיקה. שלבי הבדיקה במעבדת השינה הם כדלקמן:

שלב ראיון והכרות – שלב ראשון
השלב הראשון שתעברו כשתגיעו למעבדת השינה, הוא שלב שדומה למה שמטופלים רבים חווים שמרפאות כלליות בכל תחום רפואי שהוא. בשלב זה, תעברו סדרת ראיונות ושאלונים אל מול הרופא והצוות הרפואי שמלווה אותו, ולמעשה, תכירו את האנשים שעומדים לטפל וללוות אתכם לאורך כל השהות שלכם במעבדת הבדיקה בה אתם נמצאים, זאת לדוגמת מעבדת השינה בתל השומר.

שלב הבדיקה בהתאם לראיון – שלב שני
שלב הבדיקה עצמה. שלב זה נקבע בהתאם לראיון האישי והשאלון הרפואי שעברתם מול רופא השינה ומול הצוות הרפואי. על סמך הראיון, ניתן לקבוע ולהחליט האם הטיפול שתעברו יהיה טיפול ביתי, שמא הצוות הרפואי הולך להשאיר אתכם במעבדת השינה לאורך הלילה. הבדיקה, מתבצעת על ידי הצוות הרפואי של הרופא והרופא עצמו.

קבלת תוצאות הבדיקה וניתוחן – שלב שלישי
בשלב זה, אנחנו חוזרים למעבדת השינה על מנת לראות את תוצאות הבדיקה השונות, ולאחר מכן, לשמוע את חוות הדעת של הרופא ואת דרכי הטיפול המומלצות. בשלב זה, אנחנו עשויים להבין כיצד הטיפול ייראה לאורך זמן, בשאיפה לפתור את בעיות השגרה ולהחזיר את עצמו ככל שניתן לשגרה.

אין ספק, כי פנייה למעבדת השינה בתל השומר, יכולה לגמרי לשנות את חייכם, במובן הטוב של המילה, כך תוכלו סוף סוף להבין מה גורם לבעיה, איך לטפל בה, ולהנות משינה טובה יותר וגוף בריא יותר לאורך זמן.

יהושוע קוש
יהושוע קוש

מומחה לטיפולים בנחירות והפרעות שינה שונות. מעל 10 שנות ניסיון עשירים של טיפולים, ניתוחים וליווי מטופלים.
מרכז המידע הגדול והאמין ביותר לטיפול בנחירות והפרעות שינה. כאן תמצאו מגוון רב של מאמרים מקצועיים בנושא אשר יעזרו לכם למצוא פתרון לבעיות אלו

צרו איתנו קשר
מאמרים נוספים
התקשרו עכשיו