מכון שינה אסותא

תוכן עניינים

 

מכון שינה אסותאבתי החולים ברשת אסותא מפעילים מכוני שינה במוקדים שונים בארץ. במסגרת מכוני השינה ניתנים בדיקות וטיפולים הנוגעים בתחום רפואת השינה, לכל הגילאים- מינקות ועד זקנה.

בכל מכון שינה אסותא ישנו מכשור חדיש שנדרש לבדיקות השינה, כולל בדיקה של ישנוניות ושל עייפות יומית, בדיקות שינה ביתיות ובדיקות לצורך אבחון הפרעות בשעון הביולוגי.

במסגרת מכוני שינה אסותא ישנה מרפאת CPAP שמתאימה ומשאילה מכשירי CPAP לאנשים הסובלים מהפרעת נשימה בשינה (דום נשימה בשינה).

בנוסף, מכוני שינה אסותא מפעילים יחידות לטיפול בתופעת הנחירות, באחריותם של רופאי אף אוזן גרון ושל רופאי שיניים. יחידות אלו מציעות פתרונות רפואיים שונים לבעיית הנחירות.

סוגים של הפרעות שינה

אנשים שונים סובלים מהפרעות שינה שונות. יש הפרעות שבאות לידי ביטוי בצורה קלה ובלתי מורגשת או לאורך זמן קצר, ואז הן אינן מהוות מטרד בחיי היומיום, ויש הפרעות שינה קשות יותר שנמשכות לאורך זמן רב, מה שמשפיע לרעה על חיי היומיום מבחינה תפקודית. להלן סוגים שונים של הפרעות שינה:

  • נדודי שינה– קשיים בהירדמות, התעוררות מספר פעמים בלילה וקשיים אחר כך בהירדמות, התעוררות מוקדמת בכל בוקר ושינה לא איכותית. ישנם נדודי שינה חולפים שנמשכים מספר בודד של ימים, ישנם נדודי שינה קצרי מועד שנמשכים בין כמה ימים לשלושה שבועות, וישנם נדודי שינה כרוניים שנמשכים כחודש או יותר.
  • דיבור בשינה– השמעת צלילים חסרי משמעות או אמירת משפטים ברורים וארוכים. לא תמיד הדיבור מובן למי ששומע, אך תמיד טון הדיבור הוא חזק. התופעה מתרחשת בזמן התעוררות חולפת בין שלבי השינה השונים.
  • פאראסומניה– הפרעות שינה שכוללות תנועתיות, הבעת רגשות, התנהגויות, חלומות ותפיסות בזמן הירדמות, בזמן שינה, במצבי שינה או בזמן התעוררות, שחורגות מהמקובל ואינן נשלטות.
  • נחירה– האדם הישן מפיק רעש עקב היצרות של דרכי האוויר בלוע ובגרון. הנחירה נוצרי בחלק האחורי של הפה, היכן שהלשון, הענבל, חלקו העליון של הגרון והחך נפגשים. יש נחירות קלות ויש נחירות חזקות בעוצמה של 50 עד 60 דציבלים.
  • דום נשימה בשינה– הפסקת הנשימה בעת השינה. מספר הפסקות נשימה במהלך שינה אחת גורמת לירידה משמעותית בטיב השינה ולישנוניות במהלך היום.
  • שיתוק שינה– שיתוק הגוף באופן זמני מיד לאחר ההירדמות או ההתעוררות. המוח מתעורר אולם הגוף נמצא עדיין במצב שינה. מערכת העצבים גורמת לחסימה כדי שהגוף לא יעשה שום פעולה שלא רצויה. במצב כזה אי אפשר להזיז את איברי הגוף ואי אפשר לדבר. אפשר רק לפקוח עיניים.

שירותים ובדיקות

מכון שינה אסותא מבצע את הבדיקות הבאות: בדיקות שינה מלאות במכון עצמו, לילדים וגם למבוגרים, בדיקות שינה ביתיות כשעולה החשד בהפרעת דום נשימה בשינה, בדיקות להערכה של תזמון השינה ובדיקות לעייפות ולישנוניות יתר במהלך היום.

מכון שינה אסותא מטפל בתחום של הפרעות נשימה בשינה בכך שהוא מתאים מכשירי CPAP עבור המטופלים ומשאיל אותם לצורך ניסיון בייתי. טיפול נוסף הוא התקני פה לסובלים מנחירות ומדום נשימה בשינה (הטיפול נעשה במסגרת פרטית ובתשלום. הוא לא כלול בסל הבריאות).

שירות נוסף שניתן במסגרת מכון שינה אסותא הוא ייעוץ רפואי לאנשים שסובלים מבעיות שינה. את הייעוץ מעניק צוות רפואי בעל ניסיון רב ברפואת השינה, שבאים מתחומים שונים ברפואה.

מכון שינה אסותא מטפל בהפרעות התנהגותיות אצל פעוטות וילדים- אבחון, טיפול וליווי המשפחה בתהליך בעזרת פסיכולוגים מומחים בתחום השינה. שירות נוסף שניתן על ידי פסיכולוגים מומחים בטיפולי CBT הוא סל טיפולים בנדודי שינה.

מה הם היתרונות השונים שקיימים במערך השינה של אסותא?

במדינת ישראל תוכלו למצוא כיום מכוני שינה רבים – הן בתחום הרפואה הציבורית, והן בתחום הרפואה הפרטית. מצד אחד, כל מעבדות השינה ומערכי השינה הרפואיים שקיימים כיום במדינת ישראל עשויים לספק לכם שירותים דומים – מבחינת הטיפול, האבחון, והכלים המקצועיים בהם הם משתמשים, אולם, למערך השינה ולמכון השינה של אסותא ישנם מספר יתרונות שונים שמבדילים את מכון השינה של אסותא ממכוני שינה אחרים במדינת ישראל. להלן מספר יתרונות שקיימים במכון השינה של אסותא:

מקצועיות היא לא מילה גסה – הצוות הרפואי במרכיב את מערך השינה ומכון השינה של אסותא, הוא צוות רפואי ייחודי אשר מורכב מממספר רב של רופאים מומחים ומקצועיים, רופאים בעלי הסמכה והתמקצעות בתחום רפואת השינה ובמעבדות השינה השונות. כל האנשים שמרכיבים את צוות הרפואה של מכון השינה של אסותא, הם רופאים ואנשי מקצוע בתחום הרפואי שעברו למידה והתמקצעות ספציפית בתחום רפואת השינה, ועל כן, הם המתאימים ביותר לטפל בכם.

חדשנות וטכנולוגיה מתקדמת – מכון השינה של אסותא נחשב לפורץ דרך ומוביל בתחום רפואת השינה. לאורך השנים, מכון השינה של אסותא דאג ועדיין דואג להיות ראשון בארץ ופורץ דרך בכל טכנולוגיה חדשה אשר קיימת בתחום רפואת השינה. כך למעשה, טיפול במערך רפואת השינה של אסותא, מבטיח לכם את הטיפול החדשני והמוביל ביותר, שעשוי לספק את התוצאות הטובות ביותר.

אדיבות, וחיוך רחב על הפנים – מערך השינה של אסותא, ומכוני השינה השונים של אסותא, שמים דגש רחב וגדול על מתן שירות רפואי עם אדיבות, קשב, חיוך רחב על הפנים, וסבלנות גדולה. לא מדובר על סיסמה – שכן אנו מודעים לקושי הרבה הקיים אצל המטופלים שלנו טרם הגעה למעבדת השינה, ובאסותא, תמיד מאמינים בסיוע ועזרה כך שהטיפול יתבצע ברוגע האפשרי.

אין ספק כי פנייה אל המרכז של אסותא המתמחה בבדיקות שינה ואיתור בעיות, תאפשר לכם להבין מה הגורם לבעיות השינה שלכם ולשפר את איכות החיים שלכם בצורה ניכרת, תוך שיפור איכות השינה והתאמת הטיפול הראוי והטוב ביותר עבורכם.

יהושוע קוש
יהושוע קוש

מומחה לטיפולים בנחירות והפרעות שינה שונות. מעל 10 שנות ניסיון עשירים של טיפולים, ניתוחים וליווי מטופלים.
מרכז המידע הגדול והאמין ביותר לטיפול בנחירות והפרעות שינה. כאן תמצאו מגוון רב של מאמרים מקצועיים בנושא אשר יעזרו לכם למצוא פתרון לבעיות אלו

צרו איתנו קשר
מאמרים נוספים
התקשרו עכשיו