כרית נגד נחירות

תוכן עניינים

 

כרית נגד נחירותתנוחת השינה משפיעה מאוד על הופעת הנחירות ועל חסימת נתיב האוויר. כך לדוגמא שינה על הגב מגבירה את היארעות הנחירות ושינה על הצד דווקא מפחיתה אותן.

לכרית תפקיד מרכזי בהתפתחות הנחירות, וכיום קיימות כריות מיוחדות התומכות בצורה טובה יותר בשרירי הצוואר והנשימה ובכך עוזרות לשמירת נתיב האוויר הפתוח ומניעת נחירות.

למי מתאימה כרית נגד נחירות?

כרית נגד נחירות מתאימה בעיקר לאנשים הסובלים מנחירות על רקע תנוחת שינה לא טובה. מדובר בקבוצה קטנה יחסית של אנשים הסובלים מנחירות, בעוד רוב מקרי הנחירות מופיעים דווקא אצל אנשים הסובלים מפגמים אנטומיים או מגודש באף. ולכן, במקרים של הופעת נחירות ללא הפרעה אנטומית או צינון, כדאי להשתמש בכרית ולראות האם היא מביאה לשיפור.

איך כרית נגד נחירות עובדת?

כרית נגד נחירות עוזרת למקם בצורה נכונה את הראש והצוואר כך שכניסת האוויר משתפרת והנחירות מפסיקות.

  • מיקום נכון של הראש והצוואר – הכרית עוזרת ליישר את הראש, למקם מחדש את הלסת והסנטר ולהתאים את הצוואר לתנוחה המתאימה. השינוי בתנוחת השינה והפיכתה לנכונה יותר, עוזר בצורה משמעותית להפחית את הסיכון להיארעות נחירות. בדרך זו, כניסת האוויר משתפרת וכמות וחומרת הנחירות פוחתת. קיימות כריות שונות הפועלות במנגנונים מיוחדים העוזרים למיקום הראש. וכך, קיימות כריות העושות שימוש בשסתומי ניפוח על מנת להתאים את הכרית למבנה הראש, וכריות אחרות עשויות מחומרים גמישים המתאימים עצמם למבנה האנטומי של הראש והצוואר.
  • עידוד לשינה על הצד – הצורה של הכרית מותאמת לכך שהיא מעודדת לשינה על הצד. מבנה הכרית גורם לכך שהשינה הנוחה ביותר תהיה על הצד, והיא בנויה בצורה המותאמת לאנטומיה של הצוואר המבטיחה נוחות בשינה על הצד. במקרים רבים, שינה על הצד מפחיתה בצורה מרשימה את הנחירות. מכיוון שקיימים אנשים שלא נוח להם לישון על הצד, שימוש בכרית יכול לעזור להם להסתגל לשינה על הצד שתבטיח שינה טובה יותר ומופחתת נחירות.
  • שימוש בחומרים אנטי אלרגנים – כריות רבות המשווקות ככריות נגד נחירות עשויות מחומרים אנטי אלרגניים, אשר מונעים מיקום אלרגנים על הכרית. כריות מסוג זה שימושיות בעיקר אצל אנשים הסובלים מנחירות על רקע אלרגיה ועוזרות להם להתמודד עם המצב.

החסרונות בשימוש בכריות למניעת נחירות

קיימים מספר חסרונות לשימוש בכריות נגד נחירות:

  • מחיר יקר – מדובר בכריות יקרות ביותר שלא תמיד שוות את ההשקעה. פעמים רבות ניתן לשנות את התנוחה באופן עצמאי ובטכניקות שונות, וההוצאה הכספית לעתים מיותרת. המחיר כיום עומד על כ-600 ש"ח לכרית, ומדובר בהוצאה לא קטנה ביחס ליעילות שלה.
  • מתאים לחלק קטן מהסובלים מנחירות – הכריות האלה מתאימות כמעט רק לאנשים הסובלים מהפרעות שינה על רקע תנוחה לא טובה. למרות שבדרך כלל שילוב של גורמים מביא להופעת הנחירות, הכריות עוזרות רק במקרים של הפרעות תנוחתיות, ולא באות במקום הטיפולים האחרים.
  • יעילות נמוכה מאוד – יעילות השימוש בכריות נמוכה ביחס לטיפולים אחרים, וזאת מכיוון שהטיפול מתבסס על שינוי תנוחה ולא על טיפול בגורם העיקרי לנחירות.

מדוע להשתמש בכרית למניעת נחירות?

אנשים הסובלים מנחירות גורמים להפרעה קשה לעצמם ולבני משפחתם, ולכן חשוב לעשות את כל המאמצים על מנת להתמודד עם הבעיה ולפתור אותה. למרות שלא מדובר בפתרון העוזר לכל הסובלים מנחירות, השימוש בכרית ושינוי התנוחה הנגרם כתוצאה ממנו עוזרים מאוד לשיפור איכות השינה ויכולים להפחית את הנחירות.

קיימים אנשים אצלם שימוש בכרית יפתור את כל הבעיה, בעוד אצל אחרים שילוב של שימוש בכרית המיוחדת עם אמצעים נוספים יעזור להפחית את הנחירות ולשפר את המצב.

מה הן היתרונות השונים הקיימים בכרית נגד נחירות?

כרית נגד נחירות מהווה את אחד מהפתרונות היעילים ביותר כיום לאוכלוסייה הרבה אשר מתמודדת עם הפרעות שינה בדמותן של נחירות, ולא רק, מדובר גם כן על פתרון יעיל עבור אנשים שחיים לצידם של אלו שסובלים מנחירות, זאת כאשר נחירות אלה יכולות להשפיע בצורה משמעותית גם על הסביבה של אלו שנוחרים. דבר ראשון, כרית נגד נחירות מהווה דרך טיפול לבעיית הנחירות, אשר לא כוללת שינויים כלשהם בהרגלי החיים, לקיחת של תרופות כלשהם, או מעבר של הליך רפואי מורכב כזה או אחר, שכן מדובר על פתרון פשוט ונגיש לכל אדם. עלינו לזכור ולהבין שנחירות אצל אנשים רבים, מתפתחות בעקבות הרגלי שינה לא נכונים כמו – שינה בתנוחות לא נוחות, חסימת דרכי האוויר תוך כדי השינה, ועוד. כרית נגד נחירות מלמדת למעשה אנשים בגילאים מבוגרים יותר, לשנות את צורת השינה שלהם, זאת בשל העובדה שכרית זו מעודדת שינה בתנוחה נכונה, תנוחות שינה שמאפרות כניסה תקינה של אוויר למערכת הנשימה.

כרית נגד נחירות מתאימה במיוחד לאוכלוסייה המבוגרת אשר מתמודדת עם בעיות של נחירות

אנשים מבוגרים נוטים לסבול באחוזים יותר גבוהים מנחירות במהלך השינה. קיים מגוון רחב של סיבות לכך האוכלוסייה המבוגרת נוטה לנחור לעתים קרובות יותר, זאת בשל העובדה שמערכת הנשימה נחלשת בגופם, אנשים מבוגרים נוטים לסבול מהשמנת יתר בכמויות יותר גבוהות, ועוד סיבות רבות. אצל אנשים מבוגרים רבים, נחירות בזמן השינה יכולות להפוך לדבר מסוכן של ממש, זאת כאשר אנשים מבוגרים רבים סובלים לעתים קרובות מעצירה פתאומית של הנשימה בלילה למספר שניות, דבר אשר יכול במקרים רבים להוביל לסיבוכים רפואיים של ממש. ועל כן, כרית נגד נחירות היא פתרון של ממש עבור האוכלוסייה המבוגרת שביננו.

אילו עוד פתרונות יכולים לעזור נגד נחירות?

אנשים רבים הסובלים מנחירות נחשבים לאנשים עם משקל עודף ולכן אחד הדברים שיותר יכולים לעזור בנושא, הוא פשוט לרדת במשקל. אז אולי המילה פשוט היא לא המילה הכי מדוייקת כאן, שכן עבור רבים מאיתנו מדובר בתהליך מאתגר ומורכב, אך מומלץ להיעזר באיש או אשת מקצוע. הפסקת עישון, תזונה נכונה, תנאי שינה איכותיים – אלו ועוד יסייעו לשפר את איכות השינה ולהפחית נחירות.

יהושוע קוש
יהושוע קוש

מומחה לטיפולים בנחירות והפרעות שינה שונות. מעל 10 שנות ניסיון עשירים של טיפולים, ניתוחים וליווי מטופלים.
מרכז המידע הגדול והאמין ביותר לטיפול בנחירות והפרעות שינה. כאן תמצאו מגוון רב של מאמרים מקצועיים בנושא אשר יעזרו לכם למצוא פתרון לבעיות אלו

צרו איתנו קשר
מאמרים נוספים
התקשרו עכשיו