הפרעות שינה ונחירות בגיל המעבר

תוכן עניינים

הפרעות שינה ונחירות בגיל המעברנשים רבות לאחר גיל המעבר מדווחות על הפרעות שינה, לכן מומלץ להבין את התסמינים והגורמים להם, על מנת להשיג מנוחת לילה טובה. מאמר זה מספק את הפרטים הקשורים להפרעות שינה בנשים בגיל המעבר.

הבנת הפרעות שינה והקשרן לגיל המעבר

הפרעות שינה הן מחלה המשפיעה על דפוסי השינה הרגילים של אדם, והטיפול משתנה בהתאם לחומרת ההפרעה והשפעותיה על התפקוד הפסיכולוגי והפיסי, המוביל לנדודי שינה, נחירות ודום נשימה בשינה.

נשים רבות מגלות כי שנתם חסרת מנוחה ומוטרדת לאחר גיל המעבר. התסמינים עשויים לכלול התעוררות לעיתים תכופות יותר מהרגיל, התהפכות במיטה כל הלילה, וכן חוסר יכולת כללית להירדם. על מנת לטפל בבעיות הקשורות בהפרעות שינה וגיל המעבר, יש להבין את הגורמים.

הגורמים להפרעות שינה בגיל המעבר

הגורמים להפרעות שינה בנשים בגיל המעבר ניתנות לחלוקה לקטגוריות נפשיות ופיסיות, אך קיימים שינויים בדפוסי השינה המתרחשים לאחר גיל המעבר, הנחשבים לתוצאה של גורמים פיסיים.

גורמים פסיכולוגיים – עייפות לחץ מוגבר יומיומי רגשי עלולים לגרום לבעיות שינה בכל גיל ולא רק בגיל המעבר. למרבה המזל, מקרים הנובעים מלחץ הם ברובם זמניים ובעיות השינה נוטות להיעלם כשהגורם המלחיץ מסתיים.

גורמים פיסיים – הפרעות שינה לאחר גיל המעבר נגרמות בעיקר כתוצאה משיבושים ברמות ההורמונים. הסיבה לכך היא ירידה ברמות האסטרוגן הגורמת למגוון תופעות לוואי, כולל ירידת הורמון הסרוטונין, אשר משמש ליצירת מלטונין, הורמון השינה.

היות והפרעות השינה המתרחשות בגיל המעבר נוטות להחמיר בהדרגה אם אינן מטופלות, מומלץ לבסס שיטת טיפול על מנת למנוע את התרחשותן. בהתחשב בעובדה שרמות ההורמונים שאינן מאוזנות כראוי בתקופה זו, יש לאזן מחדש רמות אלו, על מנת לטפל בבעיות השינה.

טיפול והתמודדות נשים בגיל המעבר עם הפרעות שינה

הטיפים להפחתת השפעות הפרעות השינה בגיל המעבר כוללים:

  • הקפדה על חדר שינה מאוורר היטב.
  • שמירת קרירות הגוף, למניעת חום יתר הנובע מגלי חום, באמצעות לבישת בגדי שינה רפויים.
  • הקפדה על פעילות גופנית קבועה, אך לא ממש לפני השינה.
  • הימנעות מאכילה לפני שעת השינה.
  • הקפדה על לוח זמנים קבוע לשינה.
  • הימנעות מכמויות מוגזמות של קפאין.
  • הימנעות מתנומות במהלך היום, העשויות למנוע שינה טובה בלילה.

לעיתים שינויים פשוטים בהרגלי החיים מספקים הקלה משמעותית להפרעות שינה בנשים בגיל המעבר. היות ובעיות השינה קשורות לירידה בהורמוני האסטרוגן בגוף, צעד הטיפול המעשי המשמעותי ביותר הוא הקפדה על שגרת תזונה בריאה ופעילות גופנית. הגוף זקוק לבריאות על מנת לקבל את ההזדמנות הטובה ביותר לשמירה על רמות הורמונאליות יציבות.

בנוסף, לשינויים באורח החיים קיים מגוון תרופות רפואיות ואלטרנטיביות המסייעות להפחתת הפרעות השינה. תרופות אלו מתמקדות בבעיית חוסר האיזון ההורמונאלי עצמה, ולכן הוכחו כיעילות בהתמודדות עם השלכות חוסר איזון הורמונאלי.

יהושוע קוש
יהושוע קוש

מומחה לטיפולים בנחירות והפרעות שינה שונות. מעל 10 שנות ניסיון עשירים של טיפולים, ניתוחים וליווי מטופלים.
מרכז המידע הגדול והאמין ביותר לטיפול בנחירות והפרעות שינה. כאן תמצאו מגוון רב של מאמרים מקצועיים בנושא אשר יעזרו לכם למצוא פתרון לבעיות אלו

צרו איתנו קשר
מאמרים נוספים
התקשרו עכשיו