פה יבש בלילה כגורם לנחירות: מצב רפואי ידוע

תוכן עניינים

יובש בפה כגורם לנחירותהרוק הוא הנוזל הנמצא באופן תמידי בחלל הפה. בעזרתו ניתן להתחיל את תהליך העיכול של המזון הנכנס לגוף, לשמור על השיניים מפני חומציות ופגיעות שונות ולהילחם בחיידקים המצויים וחודרים לחלל.

למרות תפקידיו החשובים, רוב האנשים אינם מודעים לתהליך הפרשת הרוק במהלך חיי היום-יום. הדבר מתרחש באופן טבעי וללא צורך בהשקעה של מחשבה נוספת.

אך מה קורה במידה והתהליך עוצר או משתבש? אחת התלונות השכיחות במרפאות השיניים היא תחושה של פה יבש בלילה. הרוק לא מגיע בכמויות המתאימות והנצרכות וההרגשה הופכת להיות לא נעימה ולעיתים אף בעייתית. אחת הבעיות העיקריות הקשורות ליובש בפה היא נחירות – והסימביוזה ביניהן קשה להפרדה.

שותים מספיק מים, אם לא זו בהחלט יכולה להיות סיבה לתחושת פה יבש בלילה?

רוב האנשים אינם יודעים, אך אחת הסיבות לנחירות היא העדר הקפדה על שתייה מספקת, מה שמוביל גם לתחושות של פה יבש בלילה. המים הם הבסיס ליצירת נוזל הרוק ביחד עם מלחים ומינרלים החיוניים לתחילת תהליך העיכול בפה. חוסר במים יגרום לגוף לצמצם את כמויות המים שהוא יפריש החוצה ובכללן את הכמות המופרשת לנוזל הרוק. עקב כך, הרוק יתמעט ויובש בפה ונחירות לא יאחרו להגיע.

כדי להימנע ממצב שכזה יש לשתות כמות של עשר עד שתיים עשרה כוסות מים ביום שיאפשרו לרוק להיווצר בתהליך הטבעי וללא מגבלות.

מסטיקים וסוכריות ללא סוכר מגבירים את ייצור הרוק

ניתן לשמוע בפרסומות למסטיקים ולסוכריות שהם עוזרים במניעת עששת. מסטיק לצרכים רפואיים עוד לא קיים בשוק, אך מחקרים הוכיחו כי לעיסת מסטיקים וסוכריות גורמת להפעלת תהליכים בגוף שהראשון שבהם הוא הפרשה מוגברת של רוק.

הגוף מפרש את פעולת הלעיסה כהכנה לקראת מזון הנכנס פנימה ולכן מופרשת כמות רוק גדולה יותר כדי להתמודד איתו. חשוב להקפיד שהמוצרים הנלעסים יהיו ללא סוכר כדי למנוע בעיות שיניים ודלקות להן הגוף רגיש במיוחד בזמנים של חוסר ברוק.

פה יבש בלילה עלול לגרום לבעיות שיניים

תסמיני פה יבש בלילה עלולים לגרום לבעיות עששת ומחלות שיניים. אחד התפקידים של הרוק הוא להגן מפני חיידקים על כל חלל הפה. ברגע שקיים חוסר ברוק יכולים חיידקים ופטריות להיצמד לשיניים ולהתחיל לבצע פעולות פירוק מקומיות. במידה וקיים אצל אדם יובש בפה חובה להקפיד על טיפולים רפואיים תכופים אצל רופא השיניים.

כך ניתן יהיה להילחם בעששת, לבצע תחזוקה קבועה ולהשפיע לטובה על התהליך. יש לציין שאפילו בעלי שיניים תותבות שסובלים מיובש בפה טוענים כי חוסר הרוק מפריע להם להושיב את השיניים על החניכיים באופן מדויק ואף גורם לכאב.

אולי אתם לוקחים תרופות שאינן מתאימות ויוצרות פה יבש בלילה

נחירות, פה יבש בלילה והפרעות שינה הם לעיתים חלק מתסמינים של תופעה בה חולה המטופל. במידה ומדובר על אדם בעל מחלה ידועה יש לבחון היטב את התרופות אותן הוא נוטל.

אנשים בעלי רקע פסיכיאטרי, חולי סכרת ומחלות אוטו-אימוניות שונות הם בעלי נטייה להרגשות של פה יבש בלילה עקב התרופות אותן הם נוטלים. במידה והתופעה מקשה על חייהם, כדאי לשקול החלפת התרופות בכדי להקל על היובש.

יהושוע קוש
יהושוע קוש

מומחה לטיפולים בנחירות והפרעות שינה שונות. מעל 10 שנות ניסיון עשירים של טיפולים, ניתוחים וליווי מטופלים.
מרכז המידע הגדול והאמין ביותר לטיפול בנחירות והפרעות שינה. כאן תמצאו מגוון רב של מאמרים מקצועיים בנושא אשר יעזרו לכם למצוא פתרון לבעיות אלו

צרו איתנו קשר
מאמרים נוספים
התקשרו עכשיו