איך נגינה בדיג'רידו מפסיקה נחירות?

תוכן עניינים

נגינה בדיג'רידו לנחירותדיג'רידו הינו כלי נגינה קדום המיוחס לילידים האבוריג'ינים. הנגינה בכלי דורשת שליטה מלאה בשרירי הנשימה ומחזקת שרירים אלו. מאפיין זה של הנגינה בדיג'רידו הופך את הכלי לאמצעי טיפולי יעיל גם בבעיית הנחירות.

מהו כלי הדיג'רידו?

דיג'רידו הוא כלי נגינה ממשפחת כלי הנשיפה. הוא נחשב לאחד מכלי הנגינה העתיקים והקדומים בעולם. מוצאו מאוסטרליה, שם נוצר על ידי הילידים האבוריג'ינים. הכלי עשוי מענף חלול וארוך של עץ האקליפטוס.

נשיפה בדיג'רידו יוצרת צליל נמוך וחדגוני. דיג'רידו שימש את האבוריג'ינים בטקסים שונים שם לוותה נגינתו בשירה.

הנגינה בדיג'רידו כוללת אימון ופיתוח של כלי הנשימה כאשר המנגן נדרש בו זמנית לשאוף אוויר דרך האף ולנשוף אוויר לתוך הדיג'רידו דרך הפה.

תופעת הנחירות והטיפול הקונבנציונאלי בה

תופעת הנחירות הינה תופעה שכיחה, הנפוצה בקרב כל שכבות האוכלוסייה. התופעה כוללת הפקת רעש חזק בזמן שינה המפריע לשנת הסובבים. מעבר למטרד הרעש שגורמות הנחירות הן יכולות להוות סימן אזהרה לתופעה של הפסקת נשימה במהלך השינה.

הפסקת נשימה היא תופעה מסוכנת, אשר במסגרתה ישנם רגעים בהם שריר נשימה רפוי חוסם את קנה הנשימה. מדובר בהפסקת נשימה של שבריר שנייה אולם בטווח הארוך היא עלולה לגרום לנזקים כמו לחץ דם גבוה, אירוע לב ועוד.

הרפואה הקונבנציונאלית מתקשה להציע פתרונות לתופעת הנחירות. הרפואה מציעה מתקנים שונים שאמורים לצמצם את הנחירות, אולם מתקנים אלה אינם נוחים ומפריעים לשינה. כמו כן במקרים קשים מוצע לסובלים מהבעיה לעבור ניתוח, כאשר ניתוח כרוך כמובן בסיכון.

כיצד נגינה בדיג'רידו יכולה לפתור את בעיית הנחירות?

חלק ניכר מן הנחירות נגרם מבעיה כלשהי במבנה הפה ודרכי הנשימה העליונות. חלק מן הנחירות נגרמות בגלל שרירים רפויים בלוע ובחלק העליון של כלי הנשימה.

בעת שכיבה, השריר הרפוי צונח ומקטין את האזור הפתוח למעבר אוויר. האוויר מרעיד את השריר הרפוי וכך נוצר הצליל החזק של הנחירה.

נגינה בדיג'רידו דורשת מהמבצע לאמן את קנה הנשימה והשרירים שסביבו היטב. על מנת להפיק צליל מהדיג'רידו יש להפיק נשימות ארוכות ויציבות, ובו זמנית ללמוד גם לשאוף אוויר מהאף. הנשימה הארוכה, הצורך לקחת אוויר מלוא הריאות והצורך להכניס ולהוציא אוויר בעת ובעונה אחת גורמים לאימון וחיזוק של שרירי הלוע וקנה הנשימה.

במידה והאדם מתאמן בנגינת דיג'רידו באופן קבוע במשך תקופה ארוכה ורצופה, השרירים מתחזקים ומתעצבים (ממש כמו בכל אימון גופני). כאשר השריר הופך להיות מוצק, הוא אינו "נופל" יותר ומפסיק לחסום את קנה הנשימה. כך נפתרת בעיית הנחירות וחולפת הסכנה של דום נשימה.

מעבר לעיצוב ומיצוק השרירים הפנימיים, מסתבר כי הדיג'רידו עושה פעולה נוספת: הוא מעסה את השרירים.

הצליל הנמוך והויברציות שמפיק הכלי עושים "מסאג'" לשרירי הנשימה וגורמים להם לחזור למקומם.

מטופלים ורופאים מדווחים כי לאחר תקופת טיפול של מספר חודשים (2-6 חודשים) חל שיפור ניכר בבעיה. הפסקות הנשימה מצטמצמות באופן משמעותי ובחלק ניכר מהמקרים אף נעלמות. ברוב המקרים הנחירות נפסקות לחלוטין.

היכן ניתן לקבל טיפול בדיג'רידו למניעת נחירות?

למעשה אין "טיפול" בדיג'רידו. כל מה שצריך לעשות הוא ללמוד "לנגן" על הכלי, ואחר כך להמשיך ולהתאמן בבית.

בארץ יש מספר מרכזים מקצועיים בהם ניתן ללמוד לנגן על דיג'רידו. את פרטי המרכזים הללו ניתן למצוא בקלות באינטרנט.

במרכזים אלו ניתן במסגרת של שלושה שעורים (או שעור אחד בן 3 שעות) ללמוד לנגן על הכלי וגם לרכוש אחד כזה הביתה. בהמשך, על מנת להיפטר מן הנחירות, יש להמשיך ולנגן בכלי מדי יום.

יהושוע קוש
יהושוע קוש

מומחה לטיפולים בנחירות והפרעות שינה שונות. מעל 10 שנות ניסיון עשירים של טיפולים, ניתוחים וליווי מטופלים.
מרכז המידע הגדול והאמין ביותר לטיפול בנחירות והפרעות שינה. כאן תמצאו מגוון רב של מאמרים מקצועיים בנושא אשר יעזרו לכם למצוא פתרון לבעיות אלו

צרו איתנו קשר
מאמרים נוספים
התקשרו עכשיו