רפואה משלימה בנושא נחירות

תוכן עניינים

 

רפואה משלימה בנושא נחירותרפואה משלימה היא שם כולל לשיטות טיפול משלימות והוליסטיות שונות. הגישות ההוליסטיות טוענות כי קיים קשר ישיר בין הגוף לנפש, וכי המצב הפיזי של הגוף מבטא את המצב הרגשי והמנטלי של האדם.

בתחום הרפואה המשלימה ישנן שיטות שונות אשר מטפלות במגוון רחב של מצבים כגון שיטות אנרגטיות (רייקי, הילינג), שיטות שמרפאות באמצעות מגע המטפל במטופל (רפלקסולוגיה, עיסויים שונים, שיאצו, טווינה), שיטות מנטליות (ביופידבק ודמיון מודרך), רפואה סינית (דיקור סיני, צמחי מרפא, תזונה) הומאופתיה (תמציות צמחים ומינרלים), נטורופתיה (שינוי תזונתי, הכוונה לאורח חיים בריא, תוספי מזון) ועוד.

רפואה משלימה מעודדת תהליכים של ריפוי טבעי תוך העלאת מודעות עצמית של המטופל. האמונה היא כי הריפוי האמיתי יכול להגיע רק אם המטופל ישנה את דפוסי החשיבה שלו אשר גרמו לבעיה.

רפואה משלימה במקום רפואה קונבנציונלית

רפואה משלימה בנושא נחירות יכולה להציע פתרונות למקרים קלים בלבד של נחירות, כאשר הגורם לא טמון במבנה האנטומי של מערות האף. טיפולים אלה כוללים שימוש בצמחי מרפא, דיקור סיני, תוספי מזון אשר מסייעים בירידה במשקל ועוד.

במקרים של נחירות אשר נגרמות עקב טראומה כלשהי שהגוף עבר או עקב ניתוח, ישנם טיפולים משלימים אשר עוזרים בהורדת נפיחויות כגון דיקור או גרגור של תמיסת מגנזיום כלוריד מהולה במים.

רפואה משלימה מטפלת בנחירות

אמנם נחירות לא מהוות סכנת חיים לאדם שנוחר, אך הן גורמות לו ולאנשים הסובבים אותו להפרעות שינה. נחירות נובעות מגורמים כמו השמנה, מבנה פה מסוים, ליחה ועישון סיגריות.

נחירות יכולות לגרום למספר תופעות כמו למשל עייפות במשך שעות היום משום שהנחירות מפריעות וגורמות לשינה בלתי רציפה, תחושה של חנק בעת השינה, לחץ דם גבוה, פעימות הלב לא סדירות וקיים קושי של ריכוז בעבודה או בכל דבר אחר בו עוסק האדם שסובל מן הנחירות.

טיפולים בנחירות נועדו כדי למנוע את הגורמים להן באמצעות מדבקות שנצמדות לגוף, מסכות חמצן ורפואה משלימה, אשר מתמקדת בפתיחה של מעברי הנשימה, בהורדת הליחה ובהפחתה ממשקל הגוף. במאמר זה נתמקד בשני תחומים ברפואה המשלימה: בתחום ההומאופתיה ובתחום הרפואה הסינית כמטפלות בנושא נחירות.

הומאופתיה מטפלת בנחירות

תחום ההומאופתיה מנסה לאבחן את הסיבה אשר עומדת מאחורי בעיית הנחירות ואכן קיימות עובדות רבות שיתכן שלא ידעתם על נחירות. הסיבות יכולות להיות כאבים בחלקים שונים בגוף, אהבה נכזבת, צער, דאגות פיננסיות, אבל או שהגורם לה אינו ידוע. במהלך טיפול הומאופתי, האדם מטופל כשלם- כיחידה אחת. הומאופתיה מתרכזת במטופל ובבעיה עמה הגיע לטיפול.

את התכשירים ההומאופתיים השונים בוחר המטפל לאחר ששוחח עם המטופל ולאחר שעשה אנליזה לבעיית הנחירות (הבעיה עצמה, היסטוריה רפואית, מצב פיזי ורגשי, היסטוריה משפחתית מבחינת מחלות וסימפטומים כלליים). המטפל מעניק טיפול הומאופתי אינדיבידואלי לכל מטופל על סמך כל הדברים ששמע במהלך פגישת ההיכרות.

רפואה סינית מטפלת בנחירות

כאשר הרפואה הסינית מטפלת בנחירות היא משלבת בין כמה שיטות: דיקור סיני בהתאם לשיטת האיזון, טווינה, צמחי מרפא ותזונה נכונה. המטפל הסיני עורך אבחון יסודי לפני תחילת הטיול כדי לאתר את חוסר האיזון בגוף שגורם לנחירות, והכול מתוך מטרה לטפל בצורה מעמיקה ויעילה בבעיה ולא רק בסימפטומים שלה. בתום האבחון, המטפל הסיני מתאים את דרך הטיפול המתאימה ביותר למטופל באופן אישי.

רפואה סינית מביאה לריפוי מהיר באופן יחסי מבעיית הנחירות וניתן להבחין בתוצאות מידיות בהפחתת כמות הנחירות, הקלה בנשימה, הורדת הליחה וכדומה. כדי לשמור על המשכיות טובה של תוצאות הטיפול יש להגיע לטיפולים לעתים תכופות.

 

יהושוע קוש
יהושוע קוש

מומחה לטיפולים בנחירות והפרעות שינה שונות. מעל 10 שנות ניסיון עשירים של טיפולים, ניתוחים וליווי מטופלים.
מרכז המידע הגדול והאמין ביותר לטיפול בנחירות והפרעות שינה. כאן תמצאו מגוון רב של מאמרים מקצועיים בנושא אשר יעזרו לכם למצוא פתרון לבעיות אלו

צרו איתנו קשר
מאמרים נוספים
התקשרו עכשיו