טיפים לשינה טובה יותר

תוכן עניינים

טיפים לשינה טובה יותרכמעט כל אדם סבל, סובל או יסבול במהלך חייו מתופעת נדודי השינה. תופעה זו  נקראת גם הפרעות שינה והיא מתבטאת בקשיי הירדמות ובהתעוררות פעמים רבות בלילה, שלאחריהן קשה מאוד לחזור לישון.

הסיבה העיקרית להפרעות השינה היא עומס החיים המטורף שלנו. הרצון להספיק כל כך הרבה דברים בתוך זמן קצר הוא שגורם לדאגות מיותרות וללחץ, מה שמעסיק את הראש במשך היום ולא נותן מנוח בלילה.

אדם בוגר, בניגוד לתינוקות ולקשישים, זקוק לשבע שעות שינה בממוצע ביממה לצורך שמירה על בריאות תקינה, הן מבחינה נפשית והן מבחינה גופנית, ועל תפקוד נורמטיבי במהלך היום.

שינה סדירה וטובה במהלך הלילה גם מונעת מחלות לב, סוכרת, מחלות סרטן ולחץ דם גבוה.

בעידן של היום, לאחר שנערכו מחקרים רבים בתחום השינה, ידוע לכל שהטיפול בבעיות שינה טמון בעיקר באדם עצמו שנדרש לשנות את אורחות חייו. ברוב המקרים שינוי באורח החיים מספיק ואין כל צורך בנטילת תרופות כאלו ואחרות.

המשימה אינה קלה כלל, אך מי שהפרעות השינה מטרידות אותו ומשבשות את יומו, כדאי שיחשוב על כך. ישנם מספר טיפים לשינה טובה יותר, אותם נפרט עתה. נציין שהטיפים יכולים להועיל להפרעות שינה זמניות שלא נמשכות יותר מחודש ימים, כי אם כן, יש צורך לבדוק מהי הסיבה האמתית, שיכולה להיות נפשית או גופנית.

תזונה ושתייה

אחד הטיפים לשינה טובה יותר הוא שמירה על תזונה נכונה, על כמויות האוכל שנכנסות לגוף ועל שעות האכילה. עבור אנשים שרוצים לישון שינה טובה ומספקת, ההמלצה היא להימנע מאכילת ארוחות גדולות בשעות המאוחרות של הערב, לפני ההליכה לישון, וגם להימנע מאכילת מזונות שמכבידים על הבטן.

מזונות שכאלה מכבידים מאוד על מערכת העיכול והבטן מתנפחת, דבר שמקשה על שינה טובה. ההמלצה היא לאכול ארוחות קלות בשעה סבירה בערב ולא סמוך למועד השינה. הארוחה יכולה לכלול מזונות כמו מוצרי חלב, דגנים ופחמימות מורכבות.

נושא השתייה גם הוא חשוב ותורם לשינה טובה. כדי להימנע מקימה לשירותים שקוטעת את השינה הסדירה, רצוי להימנע משתייה כשעתיים לפני השינה. כמו כן רצוי להימנע משתיית קפה או כל משקה שמכיל קפאין החל משעות הצהריים, מכיוון שקפאין גורם לשיבוש של שלבי השינה ושל מנוחה.

בנושא האלכוהול כדאי לדעת שהוא מסייע בהירדמות, אולם אחרי שהשפעתו הראשונית עוברת, הוא גורם להתעוררות של הגוף ולשינה פחות רגועה.

ספורט

טיפ נוסף לשינה טובה הוא שמירה על כושר גופני בזמן הנכון – לא סמוך למועד השינה. ספורט הוא מקור של התפרצות אנרגיה בגוף, מה שמגביר את הערנות שלנו. מסיבה זו מומלץ לסיים פעילויות ספורטיביות כארבע שעות לפני מועד השינה.

טאי צ'י ויוגה הן פעילויות מומלצות כדי להכניס את הגוף לשינה טובה ואיכותית.

הפסקת עישון

כמו שקפאין הוא חומר שממריץ את הגוף, כך גם הניקוטין שמצוי בסיגריות. העישון מקשה על ההירדמות ועלול להפוך את הפרעות השינה לתופעה קשה יותר מזו שכבר קיימת.

בתהליך הפסקת העישון, המעשנים מפסיקים באופן הדרגתי, ומומלץ להפחית את כמות הסיגריות בארבע השעות שלפני מועד השינה.

תרופות סבתא

בעיות שינה יכולות להיפטר גם על ידי "תרופות סבתא" כמו שתיית חלב חם עם דבש, מה שמרגיע את הגוף ועוזר בהירדמות קלה, שתיית תה קמומיל שמוכר כמרגיע את הגוף, שתיית חומץ תפוחי עץ יחד עם דבש, אכילת בצל חי, אם בתוך סלט ואם כמות שהוא, או להיכנס לאמבטיה חמימה עם שמנים מרגיעים.

יהושוע קוש
יהושוע קוש

מומחה לטיפולים בנחירות והפרעות שינה שונות. מעל 10 שנות ניסיון עשירים של טיפולים, ניתוחים וליווי מטופלים.
מרכז המידע הגדול והאמין ביותר לטיפול בנחירות והפרעות שינה. כאן תמצאו מגוון רב של מאמרים מקצועיים בנושא אשר יעזרו לכם למצוא פתרון לבעיות אלו

צרו איתנו קשר
מאמרים נוספים
התקשרו עכשיו