תרופות סבתא לנחירות

תוכן עניינים

תרופות סבתא לנחירותתרופות סבתא מאז ומתמיד שימשו אנשים רבים כטיפול בנחירות. מסיבות רבות, אנשים רבים מעדיפים להשתמש בתרופות סבתא מאשר לקחת תרופות כימיות או להשתמש במכשירים.

תרופות סבתא עוברות מדור לדור ומתמקדות בעיקר על שינוי אורח החיים ושיפור ההרגלים המובילים להתפתחות הנחירות.

בנוסף, שימוש בצמחי מרפא ותבלינים טבעיים עוזרים לפתוח את דרכי הנשימה ולהקל באופן יעיל ביותר על הנשימה במהלך הלילה.

סוגים של תרופות סבתא לנחירות

קיימים מספר תרופות סבתא לנחירות אשר הוכחו כיעילות כנגד נחירות. תרופות הסבתא פועלות במנגנונים שונים, העוזרים לשפר את תנוחת השינה, לפתוח את נתיב האוויר ולשפר את תהליך הנשימה.

תרופות סבתא לשיפור התנוחה

ידוע כי התנוחה הטוב ביותר לישון ולמנוע את הופעת הנחירות היא על הצד, ולשם כך ניתן להשתמש בשתי תרופות סבתא לנחירות:

  • תפירת כדור טניס בגב הפיג'מה – אחת השיטות היעילות למנוע את הנחירות היא תפירת כדור טניס אל גב הפיג'מה. בדרך זו מכריחים את הגוף לישון על הצד, דבר שמקל באופן משמעותי על הנחירות.
  • ירידה במשקל – ירידה במשקל עוזרת להפחתת הלחץ של השומן בצוואר על דרכי הנשימה, ולכן מקלה על התנוחה בזמן השינה. בדרך זו חשובה מאוד הירידה במשקל לשיפור המצב ולהקלה על נחירות כתוצאה מהשמנה.

תרופות סבתא לנחירות לפתיחת נתיב האוויר

נתיב אוויר סגור הוא הגורם המרכזי להופעת הנחירות, וקיימות מספר דרכים לפתיחת נתיב האוויר:

  • שתיית תה אקליפטוס – תה אקליפטוס עוזר מאוד במניעת נחירות, מכיוון שככל הנראה ריחו של האקליפטוס גורם לפתיחת דרכי האוויר. על מנת להכין את התה יש לטבול שתי כפיות עלי אקליפטוס בכוס מים ולסנן.
  • שימון הכרית בשמן אקליפטוס – תמציות של אקליפטוס התגלו כיעילות מאוד בפתיחת דרכי הנשימה, ודרך נוספת להשתמש בהן היא מריחת שמן אקליפטוס על הכרית לפני השינה. דרך זו עוזרת לפתיחת האף הסתום ומשפרת את איכות השינה.
  • שימוש בעשבי מרפא בתוך הציפית – דרך נוספת לגרום לפתיחת דרכי האוויר היא הכנסת עשבי מרפא וצמחים ריחניים נוספים לתוך הציפית. בצורה זו, במהלך השינה מריחים את הריח החזק הגורם לפתיחת דרכי האוויר ומונע נחירות. הצמחים המומלצים הם נענע, לוונדר, רוזמרין או לואיזה, וכמו כן כל צמח ריחני יכול לעזור. שימוש לב שאינכם אלרגיים לאחד מן הצמחים, במקרה כזה שימוש בצמחים דווקא יחמיר את המצב.
  • נשימת אדים של מים וחומץ תפוחים – דרך נוספת העוזרת לפתוח את דרכי האוויר היא נשימת אדים של מים וחומץ תפוחים. יש להרתיח מים בסיר ולהוסיף להם חומץ תפוחים, ולפני השינה לנשום את האדים היוצאים מהסיר. בדרך זו פותחים את דרכי האוויר ומונעים את הנחירות.
  • הזלפת מי מלח – אחת הדרכים היעילות והטובות ביותר להתגבר על הגודש באף ולפתוח את דרכי הנשימה היא הזלפת מי מלח לפני השינה ובמהלך היום. ניתן לרכוש תרסיסים מוכנים של מי מלח או להכין לבד תמיסת מי מלח ולהזליפה באופן עצמאי.
  • בצל ודבש להקלה על גודש וליחה – אחת הדרכים לטפל בגודש ובליחה הוא על ידי הכנת צנצנת עם רסק בצל ודבש. יש ללגום כפית מהמחית מספר פעמים ביום על מנת להקל על הגודש ולשפר את הנשימה במהלך הלילה.

דרכים נוספות להקל על הנחירות

קיימות מספר דרכים נוספות להפחית את כמות ועוצמת הנחירות:

  • נגינה בכלי נשיפה – גורמת לשיפור יציבות דרכי האוויר ולהקלה על הנחירות.
  • שירה – באמצעות שירה משיגים שיפור על השליטה בשרירי הגרון והחיך ובכך מפחיתים את היארעות הנחירות.
יהושוע קוש
יהושוע קוש

מומחה לטיפולים בנחירות והפרעות שינה שונות. מעל 10 שנות ניסיון עשירים של טיפולים, ניתוחים וליווי מטופלים.
מרכז המידע הגדול והאמין ביותר לטיפול בנחירות והפרעות שינה. כאן תמצאו מגוון רב של מאמרים מקצועיים בנושא אשר יעזרו לכם למצוא פתרון לבעיות אלו

צרו איתנו קשר
מאמרים נוספים
התקשרו עכשיו