טיפולים ופתרונות טבעיים לנחירות

תוכן עניינים

טיפולים טבעיים לנחירותנחירות הן מקור לבדיחות רבות, אך מיליוני מבוגרים נוחרים ועבורם, ועבור האנשים שאוהבים אותם, לא קיים שום דבר מצחיק בבעיה זו. נחירות הן בעיה שכיחה יותר בקרב גברים ונשים הסובלים מעודף משקל, והן מחמירות ככל שהגיל מתקדם.

בני זוג רבים אינם יכולים לישון באותו חדר בגלל הנחירות, והסטטיסטיקות מצביעות על כך שיותר גברים נוחרים בהשוואה לנשים. למרבה המזל, ניתן לנקוט בשינויים בסגנון החיים ולצרוך תרופות טבעיות המסייעות להפסקת הנחירות.

בקרב חלק מהמבוגרים, הנחירות עלולות להוות תסמין לבעיה עמוקה יותר, כגון דום נשימה בשינה. הרופא יכול להעריך את דפוסי השינה והרגלי אורח החיים, ולקבוע אם מדובר בבעיה משמעותית יותר.

שינויים בתנוחת השינה

נחירות מתרחשות כשהחך הרך, הענבל, הלשון, השקדים והשרירים בחלק האחורי של הגרון רוטטים ויוצרים את הצליל האופייני לנחירות במהלך השינה. הן מתרחשות בשכיבה על הגב, כשהלשון נשמטת לאחור ומגבירה את ההתנגדות לנתיב האוויר.

לאדם נוחר מומלץ לישון על הצד כדי לסייע בהפסקת הנחירות. יש המוסיפים כיס לחלק האחורי של חולצת הפיג'מה, בין השכמות, וטומנים בו כדור קטן על מנת לסייע במניעת שינה על הגב. אנשים אחרים מעדיפים להעלות את ראש המיטה לגובה של בין עשרה ל-15 סנטימטרים כדי להקל את הלחץ על הסינוסים ולעודד ניקוז.

יחד עם זאת, ככל שהנחירות ממשיכות, הן מתרחשות גם כשאדם ישן על הצד או עם ראש מורם, ובסופו של דבר הופכות למצב קבוע הנמשך כל הלילה ובכל התנוחות. במצב זה מגיע הזמן לבדוק את הרגלי אורח החיים.

ירידה במשקל מסייעת להפסקת נחירות

אנשים הסובלים מעודף משקל נוטים לסבול מרקמות צוואר מגושמות, המפעילות לחץ על דרכי הנשימה, וכתוצאה מכך נמנעת היכולת לנשום כראוי במהלך השינה, מה שמוביל לנחירות. במצב זה, הפתרון המתבקש הוא ירידה במשקל, ולו באופן מתון. מעבר קבוע לתזונה חדשה, בריאה ודלת קלוריות יותר, משפיעה על הגוף ומקלה את הנחירות.

הימנעות מאלכוהול לפני השינה

למבוגר נוחר מומלץ להימנע משתיית משקאות אלכוהוליים בלילה. האלכוהול משפיע על היכולת להתאים את תנוחות השינה באופן אוטומטי עם תחילת הנחירות. שתיית אלכוהול או נטילת תרופות הרגעה מובילות לשינה עמוקה יותר מהרגיל וכתוצאה מכך להרפיה מלאה של השרירים. מצב זה מוביל לדחיסת דרכי הנשימה והגברת הנחירות.

פעילות גופנית – מומלצת וחשובה

פעילות גופנית וספורטיבית מסייעת לחיזוק שרירי הצוואר, ובכך מסייעת במניעת היצרות דרכי הנשימה. מומלץ להקפיד על ביצוע תרגילים לפחות שעה ביום, חמישה ימים בשבוע, אך להקפיד שלא להתאמן סמוך מידי לזמן השינה, היות והפעילות עשויה להגביר את הערנות.

הקלת גודש

הנחירות עשויות להיות תוצאה של אלרגיה עונתית או הצטננות. גודש המצטבר בסינוסים ובמעברי האף, מקשה את הנשימה. ניתן להקל את הגודש ולזכות למנוחה מלאה במשך לילה שלם, עם הנחת מכשיר אדים בחדר השומר את לחות האוויר. ניתן לצרוך טיפות אף מלוחות או להתקלח במים חמים ממש לפני השינה על מנת לנקות את מעברי הנשימה ולאפשר נשימה קלה יותר למשך כל הלילה.

מכשירים נגד נחירות

מגוון מכשירים ופתרונות זמינים לסיוע במניעת נחירות, וחלקם עשויים להיות יעילים יותר מאחרים.

רצועות אף דביקות מורכבות על החלק החיצוני של האף, ושומרות על הפרדת הנחיריים במהלך הלילה.

מרחיבי אף ממוקמים בתוך האף להפרדת הנחיריים.

רצועות סנטר מורכבות תחת הסנטר לעצירת פתיחת הפה במהלך השינה.

סד למיצוב מחדש דוחף את הלסת והלשון קדימה כדי לסייע במניעת הנחירות.

אם הנחירות ממשיכות להוות בעיה, מומלץ לפנות לייעוץ רפואי. בהתאם לחומרת התסמינים, ניתן לטפל במצב במעבדת שינה.

יהושוע קוש
יהושוע קוש

מומחה לטיפולים בנחירות והפרעות שינה שונות. מעל 10 שנות ניסיון עשירים של טיפולים, ניתוחים וליווי מטופלים.
מרכז המידע הגדול והאמין ביותר לטיפול בנחירות והפרעות שינה. כאן תמצאו מגוון רב של מאמרים מקצועיים בנושא אשר יעזרו לכם למצוא פתרון לבעיות אלו

צרו איתנו קשר
מאמרים נוספים
התקשרו עכשיו