מייצב לשון נגד נחירות – AVEO TSD

תוכן עניינים

מייצב לשון נגד נחירות - AVEO TSDתופעת הנחירות מהווה הרבה יותר ממטרד עבור אלו הנאלצים לישון, או לפחות מנסים לישון לצד האדם הנוחר. זאת כיוון שלא אחת הנחירות הן רק תסמין של בעיה חמורה הנקראת תסמונת דום נשימה בשינה. התסמונת באה לידי ביטוי בהפסקת הנשימה במהלך השינה על רקע נוירולוגי או חסימתי וכתוצאה מכך הלוקה בתסמונת מקיץ משנתו, במקרים מסוימים אף מאות פעמים מדי לילה.

התסמונת גורמת לפגיעה באיכות השינה ובנוסף עלולה לגרום ליתר לחץ דם, ישנוניות במהלך היום ועלייה בסיכון לתאונות דרכים. נכון להיום ישנן דרכים רבות להתמודד עם נחירות ועם תסמונת דום נשימה בשינה, כשבין היתר מדובר בכריות נגד נחירות, מכשירי CPAP ועוד.

במאמר שלפניכם נפרט אודות פיתוח ניו זילנדי חדש הנקרא מייצב לשון נגד נחירות (AVEO TSD), אך על מנת שנוכל לסבר את האוזן בנוגע לאופן הפעולה של המכשיר החדשני, עלינו לשפוך מעט אור על המנגנון העומד מאחורי הנחירות.

מה הן נחירות על קצה המזלג?

הנחירה היא השמעה של צליל או רעש במהלך השינה על רקע היצרות של נציבי האוויר בגרון ובלוע. הרעש האופייני לנחירה מופק בחלק האחורי של הפה, במקום המפגש של החך, החלק העליון של הגרון, הענבל והלשון. ישנו מגוון גורמים רחב שיכולים להוביל לנחירות, כשבין היתר מדובר בהשמנת יתר הגורמת לכך שהמעבר של האוויר יהפוך למאתגר יותר על רקע הסננה של תאי שומן ללשון ולרקמות השונות המרכיבות את נתיבי האוויר באזור הפה והלוע.

בנוסף לכך, המבנה של איברי הפה השונים עלול להשפיע על קוטר נתיבי האוויר, כך שגם ענבל ארוך, שקדים מוגדלים או צוואר שמן וקצר יכולים להגדיל את הסיכוי לנחירות. הסיבה בגינה הנחירות נשמעות במהלך השינה ולא במהלך היום קשורה בין היתר לעובדה שבמהלך השינה הלשון צונחת כלפי מטה וגורמת להיצרות של נתיב האוויר.

זוהי הסיבה בגינה אחד מהפתרונות המוצעים למטופלים הסובלים מנחירות או תסמונת דום נשימה בשינה, הוא התקן לקידום הלסת. התקן זה מורכב על השיניים וגורם לדחיפה של הלסת התחתונה קדימה. יחד עם הלסת התחתונה נדחף קדימה גם הלשון ועל ידי כך ניתן למנוע את צניחת בסיס הלשון במהלך השינה, להגדיל את המרווח של הלוע ולאפשר לאוויר לזרום בחופשיות.

מה הוא מנגנון הפעולה של מייצב לשון נגד נחירות?

מייצב הלשון נגד נחירות הוא מתקן המונע מהלשון לצנוח במהלך השינה. המייצב מיוצר מסיליקון רפואי ומעוצב בדומה למוצץ. במרכז המתקן ישנו שקע המתאים ללשון של המטופל, אליו יש להכניס את הלשון עד ליצירת ואקום ומשני צדדיו של השקע ישנן בליטות המייצבות את המתקן, הנתמכות בחלק החיצוני של השפתיים. באופן הזה הלשון מעוגנת למתקן במהלך הלילה והמתקן נותר מחוץ לפה.

מה הם היתרונות של מייצב לשון נגד נחירות?

היתרון הברור ביותר של מייצב הלשון בא לידי ביטוי בכך שמדובר בפתרון שאינו פולשני. זאת בניגוד למשל לניתוח שבו מסירים חלק מהרקמות הממוקמות באזור המפגש בין הלשון, הענבל והחך, לצורך הרחבת נתיבי האוויר. בנוסף, בניגוד למכשירים החשמליים שמיועדים לשמור על נתיבי האוויר פתוחים במהלך השינה, מייצב הלשון לא מייצר רעש ולא מפריע למשתמשים או לאלו הנאלצים לבלות עמם את הלילה.

מה הם החסרונות של מייצב לשון נגד נחירות?

החיסרון העיקרי של מייצב הלשון הוא שנדרשת תקופת הסתגלות מסוימת לשימוש בו. עם זאת, לרוב תוך שבועיים ניתן כבר ליהנות משיפור משמעותי ביותר באיכות השינה ומהפחתה משמעותית בתדירות ועוצמת הנחירות.

מייצב לשון נגד נחירות עשוי להיות מועיל מאוד עבור אנשים מבוגרים רבים הסובלים מנחירות

מייצב לשון נגד נחירות, עשוי להוות פתרון נהדר עבור בני הגיל השלישי, ולפתרון של איך מפסיקים נחירות גם כן. אנשים מבוגרים נוטים לסבול מנחירות לעתים קרובות יותר, זאת בשל העובדה שמערכת הנשימה והריאות נוטות להיחלש בגילאים הללו, וככל שהזמן עובר, מערכות אלה נוטות לצאת מאיזון. למעשה, במצב בו אדם נוחר השינה נעשית פחות ופחות נוחה, ואנשים רבים בגיל השלישי נוטים לסבול לעתים קרובות יותר מעודף משקל, גורם סיכון שמעמיד את האדם שסובל ממנו בסכנה גדולה יותר לסבול גם מנחירות. בנוסף, נחירות אצל אנשים בגילאים מבוגרים, עשויות להיות מעבר לנחירות רגילות אשר אינן מסכנות בצורה ממשית את אלו שסובלים מהם, זאת כאשר נחירות אצל אנשים מבוגרים יכולות לסייע ולגרום להיווצרות של מחלות לב שונות. ועל כן, מייצב לשון נגד נחירות עשוי להיות פתרון נהדר עבור האוכלוסייה המבוגרת, אלו שסובלים מנחירות לעתים קרובות הרבה יותר.

מייצב לשון נגד נחירות הוא פתרון נהדר, אך רצוי לשלב יחד איתו שינויים באורח החיים הבסיסיים

אומנם כפי שקראתם בשורות הקודמות לשורות אלה, מייצב לשון נגד נחירות מהווה פתרון נהדר וטוב עבור אנשים שתוהים איך מפסיקים נחירות, אולם, מדובר על פתרון נקודתי, אשר לפי דעתם של רבים, צריך לבוא יד ביד יחד לשינויים מהותיים באורח החיים שלנו. שינויים באורח החיים יכולים לסייע ולהפחית את מצב הנחירות הקיים, זאת לדוגמת השינויים הבאים באוח החיים.

  • פעילות ספורטיבית, בדגש על פעילות אירובית, עשויה לחזק את מערכת הנשימה והריאות ולהקטין את בעיית הנחירות. מומלץ לבחור פעילות גופנית התואמת את מצבכם הבריאותי, הפיזי והמנטלי, כדי שתוכלו להתמיד בה לאורך זמן, תוך התייעצות עם הרופא שלכם במידת הצורך.
  • הפסקת או הפחתה של עישון סיגריות ומוצרי טבק עשויה להפחית את רמת הנחירות גם כן. יש היום מגוון של פתרונות המסייעים להפסיק לעשן.
  • שינוי אופן השינה, ותנוחת השינה, עשויים לסייע ולעזור להפחתת הנחירות גם כן כמו למשל קניית מזרן איכותי, כרית אחרת ועוד.
יהושוע קוש
יהושוע קוש

מומחה לטיפולים בנחירות והפרעות שינה שונות. מעל 10 שנות ניסיון עשירים של טיפולים, ניתוחים וליווי מטופלים.
מרכז המידע הגדול והאמין ביותר לטיפול בנחירות והפרעות שינה. כאן תמצאו מגוון רב של מאמרים מקצועיים בנושא אשר יעזרו לכם למצוא פתרון לבעיות אלו

צרו איתנו קשר
מאמרים נוספים
התקשרו עכשיו