איך מפסיקים נחירות?

תוכן עניינים

איך מפסיקים נחירות?כמעט כל אדם מבוגר עשוי לנחור מידי פעם, אך נחירות מתמשכות עשויות להצביע על מצב רפואי רציני. ראשית, נחירות עשויות להפריע לשינה איכותית של השותף לשינה, מה שעלול להוביל לבעיות בזוגיות ויצירת בעיות אמיתיות בנישואין.

בנוסף, 75% מהאנשים הנוחרים סובלים מדום נשימה בשינה חסימתית, מצב בו הנשימה מופרת במהלך השינה לתקופות קצרות, מה שמגביר את הסיכון להתפתחות מחלת לב. יש להישמר מפני טיפול עצמי בנחירות באמצעות תרסיסים וגלולות, ולהתייעץ תחילה עם הרופא. עזרי נחירות רבים משווקים ללא מחקרים מדעיים התומכים באיכויותיהם. מומלץ תחילה להשתמש בפתרונות טבעיים או לבצע שינויים באורח החיים המסייעים להפסקת הנחירות. לפניכם 7 טיפים שתוכלו לבצע בעצמכם כדי למנוע את הנחירות ולשדרג את איכות השינה:

1. שנו וגוונו בתנוחות השינה

שכיבה על הגב גורמת ללשון לנוע ולחיך לצנוח אל הקיר האחורי של הגרון, וכך נוצר קול הנחירות. שינה על הצד מסייעת במניעת מצב זה. שימוש בכרית גוף באורך מלא התומכת בגוף מספקת הקלה ומאפשרת להישאר על הצד במהלך השינה, ובכך ליצור הבדל משמעותי בנחירות.

הנחת כדור קטן בגב הפיג'מה מונע אף הוא שינה על הגב, או שניתן להישען על המיטה עם הראש למעלה, במצב הפותח את דרכי הנשימה ומסייע במניעת נחירות. אלא שתנוחה זו עשויה לגרום לכאבי צוואר. אם הנחירות נמשכות ללא קשר לתנוחת השינה, הסיבה עלולה להיות דום נשימה בשינה חסימתית, ובמקרה זה יש להתייעץ עם הרופא.

2. הקפידו על מעברי אף פתוחים

אם הנחירות מתחילות באף, מומלץ לשמור על פתיחת מעברי האף, ולאפשר לאוויר לעבור בהדרגה. אם האף סתום עקב התקררות או בעיה רפואית אחרת, האוויר נע במהירות ומייצר נחירות. מקלחת חמה לפני השינה מסייעת לפתיחת מעברי אף.

בנוסף, ניתן לשטוף את האף עם מים מלוחים כדי לסייע בפתיחת המעברים. גם אדים עם תמיסת מי מלח משמשים לשטיפת מעברי האף. רצועות לאף פועלות להרמת מעברי אף ופתיחתם, במקרה שהבעיה מתרחשת באף ולא בחיך הרך.

3. הפחיתו במשקל

מסייעת לאנשים מסוימים הסובלים מנחירות, אך לא לכולם, שכן גם אנשים רזים עשויים לנחור. אם מתרחשת עלייה במשקל והנחירות מתחילות, ירידה במשקל תסייע. אם קיים משקל עודף סביב הצוואר, הוא לוחץ על הקוטר הפנימי של הגרון, מה שגורם לו להיות מועד לצניחה במהלך השינה, ולהפעיל נחירות.

4. הימנעו מאלכוהול

אלכוהול ותרופות הרגעה מפחיתות את הפעולה התקינה של השרירים בחלק האחורי של הגרון, מה שמגביר את הסיכויים לנחירות. שתיית אלכוהול ארבע או חמש שעות לפני השינה גורמת להחמרת הנחירות.

5. הקפידו על היגיינת שינה טובה 

הרגלי שינה ירודים עשויים להיות בעלי השפעה זהה להשפעת שתיית אלכוהול. עבודה במשך שעות ארוכות ללא שינה מספקת, למשל, גורמת לשינה חזקה ועמוקה, במהלכה השרירים נמתחים וכך נוצרות הנחירות.

6. החליפו כריות

אלרגנים בחדר השינה או על הכרית עשויים לתרום לנחירות. יש להקפיד לנקות היטב את כל האבק בחדר השינה, ולהחליף את הכריות או את המצעים לעיתים תכופות. קרדית אבק המצטברת על הכריות עשויה לגרום לתגובות אלרגיות המובילות לנחירות. גם כשמניחים לחיות מחמד לישון על המיטה, מגבירים את הסיכון לנשימת קשקשי בעלי חיים, ובכך יוצרים גירוי נוסף.

7. אל תשארו מיובשים

הפרשות האף והחיך הרך עשויות להיות דביקות כשאדם מיובש, ומצב זה מגביר את הנחירות. נשים צריכות לשתות כ-11 כוסות מים ליום, וגברים זקוקים ל-16 כוסות מים ביום.

הקפדה על שינה איכותית, שינה על הצד, הימנעות מאלכוהול לפני השינה ומקלחת חמה מסייעת לפתיחת מעברי אף חסומים, וצעדים פשוטים אלו מספקים הבדל עצום בהפחתת נחירות.

8. נסו להפחית בעישון טבק וסיגריות

אם אתם מחפשים דרכים נוספות לדעת איך מפסיקים, ייתכן כי הפסקה והפחתה של עישון מוצרי טבק, סיגריות, נרגילות, ועוד – יכול להוות בשבילכם פתרון נהדר לשם כך. לא רק שעישון מעודד בעיות במערכת הנשימה ואז בעצם נוצר מצב פוטנציאלי לנחירות, אלא גם עישון אינו בריא כלל ועלול להוביל לאינספור בעיות בריאותיות נוספות. למעשה, טבק וסיגריות משפיעות בצורה רבה על מערכת הנשימה שלנו – עישון בכמויות גבוהות פוגע בדרכי הנשימה, גורם למעבר האוויר לריאות להיות סתום יותר, וככלל, זה ידוע ומוכר כיום בעולם כי לעישון יש השפעה רעה במגוון היבטים שונים. גם כאשר מסתכלים על נחירות, ובמיוחד על איך מפסיקים נחירות, אזי שלעישון יש השפעה גדולה מאוד על הופעה של נחירות והעוצמה שלהם. מחקרים רבים הראו כי אנשים שהפחיתו או אפילו הפסיקו סופית לעשן, חוו שיפור משמעותי ופלאי בנחירות, עוצמת הנחירות, והשפעת הנחירות על השינה התקינה שלנו. אין ספק כי שווה לנסות את זה.

9. רפואה אלטרנטיבית מציעה כיום פתרונות נהדרים להפסקת נחירות

הרפואה המשלימה היא רפואה שמאמינה בכך שיש קשר ישיר בין מצב פיזי אצל בני אדם, לבין המצב הנפשי, הלחץ הנפשי, והסטרס שהם מרגישים. כלומר, על פי גישה זו, נחירות הן כנראה תוצר לוואי של מועקה נפשית כלשהי שאותו האדם שסובל מהנחירות חווה. טיפולים שונים ברפואה המשלימה, זאת לדוגמת דיקור סיני, מדיטציה, יוגה, טיפולים הומאופתים, ועוד, הוכחו במקרים רבים כטיפולים שמסייעים ועוזרים להפחתת הנחירות, וההשפעה של הנחירות על השינה שלנו.

10. פעילות גופנית יכולה לעזור גם כן

לא מדובר על עצה אשר נועדה ספציפית לאנשים שמתמודדים עם בעיה של נחירות, שכן, פעילות גופנית מהווה פתרון טוב עבור כלל האנשים ועבור פתרון בעיות רבות לסוגיהן. פעילות גופנית יכולה לשפר את כושר הנשימה, את חוזק הריאות, במיוחד כאשר מדובר על פעילות ספורט אירובית – זאת לדוגמת הליכות, רכיבה על אופניים, שחייה, וריצות. כל אלה, יכולים לשפר בצורה פלאית את מצב הנחירות אצל אנשים רבים.

יהושוע קוש
יהושוע קוש

מומחה לטיפולים בנחירות והפרעות שינה שונות. מעל 10 שנות ניסיון עשירים של טיפולים, ניתוחים וליווי מטופלים.
מרכז המידע הגדול והאמין ביותר לטיפול בנחירות והפרעות שינה. כאן תמצאו מגוון רב של מאמרים מקצועיים בנושא אשר יעזרו לכם למצוא פתרון לבעיות אלו

צרו איתנו קשר
מאמרים נוספים
התקשרו עכשיו