כל הפתרונות האולטימטיביים להפרעות שינה אצל ילדים

תוכן עניינים

לשינה יש חשיבות גדולה בתהליכי גדילה ותפקוד, ופגיעה בה עלולה להשפיע על תפקודו התקין של האדם. הפרעות שינה יכולות להופיע מגיל צעיר, ינקות או ילדות, עקב בעיות רגשיות או סממן לבעיה פיזיולוגית.

לא מעט הורים מודאגים מנסים למצוא פתרון, אך לא יודעים למי לפנות. לכן, החלטנו לכתוב עבורכם מאמר עם כל הפתרונות הנפוצים לטיפול בבעיה. סקרנים לגלות עוד? המשיכו לקרוא.

מהן הפרעות שינה מגיל צעיר?הפרעות שינה אצל ילדים הן שיבוש במהלך התקין של השינה שנובע ממספר סיבות שונות. הפרעה זו יכולה להופיע החל מינקות משום שדפוסי השינה עדיין מתעצבים.

הפרעות שינה אצל ילדים הן שיבוש במהלך התקין של השינה שנובע ממספר סיבות שונות. הפרעה זו יכולה להופיע החל מינקות משום שדפוסי השינה עדיין מתעצבים.

בשנה הראשונה בחיי התינוק, ההתפתחות היא מהירה שבו השינה מתרכזת ללילה והופכת ליותר רציפה. לצד זה ישנם תהליכים פיזיים התפתחותיים המושפעים מגורמים סביבתיים. הפרעות שינה נוצרות משום שישנה הפרעה בהליכים שצוינו.

סוגי הפרעות שינה אצל ילדים

סיוטים:
סיוטים יכולים להיות מגוונים, אם כי מדובר לרוב בחוויות או באירועים מלחיצים מהעבר או מהיומיום. ישנה השערה כי הסיוטים מופיעיםסוגי הפרעות שינה אצל ילדים - סיוטים: סיוטים יכולים להיות מגוונים, אם כי מדובר לרוב בחוויות או באירועים מלחיצים מהעבר או מהיומיום. כדי לשחרר לחצים שהצטברו במהלך היום.

מחלות, שמלוות עם חום גבוה או שימוש בתרופות מסוימות מעלות את הסיכוי לסיוטים. במידה וישנה תרופה שמעלה את הסיכוי לסיוטים, פנו אל הרופא שלכם.
גם סרט או סדרה סמוך לשעת השינה יכולים להוביל לסיוטים.

סיוטים יכולה להפוך לבעיה כרונית אם הילד לא מספר ושומר לעצמו. לכן, תקשורת טובה יכולה למנוע מהפרעה זו להחמיר. במידה ואם היא מחמירה, אפשר ללכת לטיפול פסיכולוגי בשביל לטפל בבעיה זו.

ביעותי לילה:

ביעותי לילה היא הפרעה הבאה לידי ביטוי על ידי התעוררות פתאומית מתוך שינה בבכי או בצעקות. ברגע ההתעוררות, הילד יכול לחוותהפרעות שינה אצל ילדים- ביעותי לילה היא הפרעה הבאה לידי ביטוי על ידי התעוררות פתאומית מתוך שינה בבכי או בצעקות. ברגע ההתעוררות, הילד יכול לחוות פחד, בהלה ועליית בקצב הלב פחד, בהלה ועליית בקצב הלב.

עם הבוקר ישנו סיכוי כי הילד לא יזכור כלום מהלילה או יזכור באופן חלקי. ברגע שתופעה זו מחמירה, היא עלולה לגרום למהלך השינה הרציפה, ויש להיוועץ עם רופא. בנוסף, חשוב לשלול את האופציה שביעותי לילה הם סממנים לבעיות בריאותיות כגון אפילפסיה.

סהרוריות:

הפרעה זו מאפיינת בהליכה או תנועה תוך כדי שינה. מצב זה מתחיל בדרך כלל בשלב השינה העמוקה. הפרעה זו עלול להופיע בגיל 9 ויכולה להמשיך גם לגיל מבוגר.

על סהרוריות עשו מחקרים לא מועטים, והוכיחו כי יש להם רקע גנטי. הרופאים נוטים לציין כי לפחות 18% מהאוכלוסייה נוטים ללכת בשנתם.

הפרעות נשימה בשינה:

הפרעות בשינה עקב 'אף סתום' או בעיות נשימה רפואיות יכולות לגרום ללא מעט התעוררויות במהלך הלילה. הפסקות הנשימה במהלך השינה מלוות בירידה בחמצן בדם ומובילות לקטיעת השינה.

הסיבה להופעת בעיה זו אצל ילדים היא בגלל שקדים ואדנואידים מוגדלים.

הסימפטומים של הפסקות נשימה הן נחירות או נשימות רועשות במהלך השינה. לא כל ילד שנוחר, מצביע על בעיות שינה. רק 2% עד ל-4% מכלל אוכלוסיית הילדים לוקה בהפרעה.

 

מהם הגורמים להפרעות שינה אצל ילדים?

לצד מגוון ההפרעות, ישנם מספר שגורמים לבעיות השינה להופיע. לפני שנלמד איך לטפל בהן, צריך להכיר את הגורמים ורק אחר כך לטפלם.
להלן הגורמים להפרעות שינה אצל ילדים:

גורמים פסיכולוגים: רגשיים וקוגניטיביםמהם הגורמים להפרעות שינה אצל ילדים? לצד מגוון ההפרעות, ישנם מספר שגורמים לבעיות השינה להופיע. לפני שנלמד איך לטפל בהן, צריך להכיר את הגורמים ורק אחר כך לטפלם.

עיקר הגורמים לבעיות שינה מגיל צעיר מקורם בבעיות רגשיות שמלוות את הילדים או בבעיות קוגניטיביות שונות.

מחקרים מצביעים כי 50% מאוכלוסיית הילדים סובלת מהפרעות קשב וריכוז חווים בעיות שינה. אותה עובדה נכונה גם לגבי הפרעות חרדה. לצד אלו, אפשר למנות חרדות על רקע נטישה, שנפוצות בגילאים הצעירים, ומקשות על הילד להירדם.

בעיות פיזיולוגיות הקשורות בבעיות שינה:

מחלות מסוימות יכולות לעודד עודף שינה שפוגעת בתפקוד התקין של הילד.
לעיתים הפרעות שינה מתפתחות לעיתים על רגע גנטי. מחלות הקשורות למערכת העצבים, כאבים פיזיים או כתוצאה של תופעת לוואי של תרופה.

הקניית הרגלי שינה שגויים:

דפוסי השינה לקויים שאנו מקנים לילדים עלולים להפוך להפרעות שינה. בגיל הרך, הרגלי השינה קשורים בעיקר להרגלי האכילה לא נכונים של התינוק.

בגילאים גדולים יותר הרגלי שינה לקויים מופיעים עקב זמני שינה לא מסודרים. הרגלים אלו משבשים את השעון הביולוגי של הגוף.

כל דרכי הטיפול בבעיות שינה אצל ילדים:על מנת שאתם, כהורים תוכלו להתמודד עם הסימפטומים של הפרעות שינה אצל ילדים, חשוב להקפיד על הקניית הרגלי שינה נכונים מגיל הרך

על מנת שאתם, כהורים תוכלו להתמודד עם הסימפטומים של הפרעות שינה אצל ילדים, חשוב להקפיד על הקניית הרגלי שינה נכונים מגיל הרך. במידה והפרעות השינה לא עוברת, יש צורך לגשת לטיפול מתאים. בשורות הבאות תוכלו למצוא את כל המידע על הטיפולים המומלצים.

טיפול בסיוטים:

דרך נפוצה לטיפול בסיוטים אצל ילדים היא ציור הסיוט, ולדבר עליו תוך הבנה מה צויר ומה המשמעות שלו.

דרך נוספת היא ניהול יומן חלומות. כך ניתן לנתח את החלומות הטובים והסיוטים, אצל הילד. ניתוח זה גורם לעיבוד הסיוטים, ומפנה מקום עבור חוויות חדשות.

אפשר לקבוע עם הילד על פעולת הרגעה, שבעצם קוטעת את רצף השינה והסיוט, מעירה את הילד, מקימה אותו מהמיטה וכשהילד רגוע ומוכן לחזור למיטה, הוא יוכל לחזור לישון שקט יותר.

טיפול בסהרוריות:

ישנן מספר פעולות שבזכותן אפשר להפחית את הסיכון בסהרוריות, והן:במידה ובעיות השינה נהפכות לכרוניות, יש צורך בפתרון מתאים. כיום, אפשר ללכת לרופא, והוא ימליץ לכם על מה מתאים לילדים.

  • יש לוודא שהילד נח מספיק ושאין עליו עומס רב מדי.
  • מומלץ לאמץ טקס או שגרה מרגיעה שתכין את הילד לשינה, מתח מיותר עלול ליצור התנהגויות סהרוריות.
  • מקמו את חדר הילדים במפלס התחתון של הבית על מנת למנוע נפילות בחדר המדרגות.
  • יש לוודא שהדלתות והחלונות נעולים כך שהילד לא יוכל לפתוח אוותם.

במידה וההתנהגות הסהרורית נמשכת, יש לפנות לרופא לטיפול בבעיה.

פנייה לערוץ עזרה אחר – תרופות וטיפול פסיכולוגי:

במידה ובעיות השינה נהפכות לכרוניות, יש צורך בפתרון מתאים. כיום, אפשר ללכת לרופא, והוא ימליץ לכם על מה מתאים לילדים. רופא הילדים יוכל להפנות אתכם לרופא מומחה לשינה, לפסיכולוג או אישר מקצוע אחר שיש לו ניסיון בפרעות שינה אצל ילדים.

תרופות:

אף שתרופות אינן הפתרון הטוב ביותר לבעיות שינה, הן יכולות לעזור במקרים מסוימים.  לדוגמה, מחקרים שבוצעו מראים כי הורמון המלטונין, שאחראי על שחרור העייפות במוח, יכול לעזור לילדים הסובלים מנדודי שינה. ילדים הסובלים מבעיות ההתפתחותיות כמו: הפרעת קשב וריכוז וכן ילדים עם הפרעות תקשורת.

הטיפולים המומלצים של הרפואה האלטרנטיבית

אוסטאופתיה לבעיות שינה:

טיפול המומלץ לשנה הראשונה לחיי התינוק. תינוק שעובר בתעלת הלידה חשוף ללחצים פיזיולוגים רבים, הם יכולים להשפיע עליו לאורךהפרעות שינה אצל ילדים נובעות ממספר סיבות שונות. ולבעיות אלו יש מספר גורמים שונים. כמו כל בעיה כדי לטפל בה כמה שיותר מוקדם עם אנשי מקצוע על מנת לדייק את הפתרון זמן רב לאחר הלידה.

מטרת הטיפול היא לשחרר לחצים שקיימים בעמוד השדרה ובמערכת העצמות והעצבים של הילד וכך ליצור את ההרפיה שדרושה לגוף לשינה.

הרגעת הילד או התינוק באמצעות טיפול רפלקסולוגיה:

טיפולי רפלקסולוגיה מרגיעים, מאפשר יצירת הפרדה בין הגוף לסביבה ויוצרים הרפיה.

במהלך הטיפול העבודה עם הילד בעיקר על כפות הרגליים. בכפות הרגליים מתנקזים כל הלחצים של התינוק או הילד והמטפל יכול להשתמש בנקודת לחץ זו בשביל לייצר הרפיה עמוקה.

ביופידבק: הטיפול המתאים להרגעת ילדים גדולים

ביופידבק הוא טיפול המתאים לילדים בגיל 8 ומעלה ומלמד את הילדים להרפות באמצעות המשוב שנותנת המכונה לבחינת תפקודם.

במהלך הטיפול הילד לומד טכניקות הרגעה כמו: נשימות, דמיון מודרך ושיטות להסטת הקשב.

לסיכום, הפרעות שינה אצל ילדים נובעות ממספר סיבות שונות. ולבעיות אלו יש מספר גורמים שונים. כמו כל בעיה כדי לטפל בה כמה שיותר מוקדם עם אנשי מקצוע על מנת לדייק את הפתרון לבעיה של הילד ולהסיר מההורים דאגות מיותרות. לשיחת התייעצות איתנו, השאירו פרטים.

יהושוע קוש
יהושוע קוש

מומחה לטיפולים בנחירות והפרעות שינה שונות. מעל 10 שנות ניסיון עשירים של טיפולים, ניתוחים וליווי מטופלים.
מרכז המידע הגדול והאמין ביותר לטיפול בנחירות והפרעות שינה. כאן תמצאו מגוון רב של מאמרים מקצועיים בנושא אשר יעזרו לכם למצוא פתרון לבעיות אלו

צרו איתנו קשר
מאמרים נוספים
התקשרו עכשיו