המדריך המלא להתמודדות עם הפרעות שינה אצל ילדים בני שנתיים

תוכן עניינים

בעיות שינה אצל ילדים בכל גיל גורמות לנו, ההורים להמון דאגות, תסכולים, חוסר שקט ופגיעה בתפקוד היומיומי.
ילדים יכולים לסבול מבעיות שינה החל מגיל שנתיים. הפרעות השינה בגיל זה שונות מגילאים מאוחרים יותר. במדריך זה תוכלו למצוא את כל המידע החשוב שתדעו כיצד להתמודד עם הפרעות שינה אצל ילדים בני שנתיים.

הגורמים להפרעות שינה אצל ילדים בני שנתיים

כ-30% מהילדים עד גיל 5 סובלים מבעיות שינה וזה מתבטא בהתנהגויות שונות הנובעים מגורמים שונים. ישנם מספר גורמים העלוליםהפרעות השינה בגיל זה שונות מגילאים מאוחרים יותר. במדריך זה תוכלו למצוא את כל המידע החשוב שתדעו כיצד להתמודד עם הפרעות שינה אצל ילדים בני שנתיים. לגורם לפיתוח דפוסי שינה שלילים שהופכים עם הזמן להפרעות שינה. להלן כל הגומרים להפרעות השינה:

  • "מאבק" יומיומי בשעת ההירדמות של ילידכם – זהו מצב רפטטיבי שבו הילד שלכם מתווכח או בוכה בשעת ההרדמות, או מבקש שתשבו לידו ותקראו לו שוב סיפור. וזה עלול להימשך זמן מה, וכך המצב חוזר על עצמו כל ערב.
  • הופעת היפראקטיביות בשעות הערב – זה אחד מהגורמים הנפוצים ביותר שמאפיינת בעיות שינה בקרב ילדים בני שנתיים. במידה והילד שלכם משתולל, רץ ואו קופץ ברחבי הבית ולא רוצה להיכנס למיטתו – אתם לא לבד. הילדים שלכם מנסים לדחות את שעת השינה ככל שיותר כדי להרוויח עוד זמן עם ההורים או בשביל לקבל תשומת לב.
  • התנגדות לשינה במהלך היום – הורים רבים מדווחים כי הילד שלהם מתנגד לשינה עוד במהלך היום או שהוא ישן קצת אחרי הירדמות מתישה.

חשוב לדעת כי ילדים עד גיל שלוש צריכים תמונה קצרה בצהריים בשביל תהליכי גדילה ולא מומלץ לוותר עליה.

  • פעוטים שהורגלו לישון עם ההורים ומסרבים להיפטר מן ההרגל הזה – לא מעט הורים מרגילים את הפעוט שלהם לישון איתם ביחדהגורמים להפרעות שינה אצל ילדים בני שנתיים כ-30% מהילדים עד גיל 5 סובלים מבעיות שינה וזה מתבטא בהתנהגויות שונות הנובעים מגורמים שונים. במיטה. זהו לא הרגל טוב. לרוב הילדים ממשיכים לבקש לישון איתכם גם אם אתם מנסים להטמיע להם הרגלי שינה חדשים. מהרגל זה הם לא ממהרים להיפטר.
  • תהליך התעוררות בבוקר – לעיתים רבות ילדים בגיל שנתיים הסובלים מהפרעות שינה מתקשים להתעורר בבקרים או קמים ללא מצב רוח. הם יכולים לקום עצבניים, חסרי סבלנות ואף להתנגד לכל הורים או בגן.

זה קורה עקב התעוררויות מרובות במהלך הלילה. זה גורם לחסך בשינה ומשפיע ישירות על התפקוד היומיומי של הילד שלכם.

כיצד הורים יוכלו לזהות בעיות שינה?

בעיות שינה נובעות מהרגלי שינה לא תקינים. התמדה ברוטינת השינה תשבור את ההרגלים הישנים בחדשים וטובים יותר.ישנן לא מעט דרכים להתמודד עם הפרעות שינה אצל ילדים בני שנתיים. מטרת חלקו זה של המאמר היא לאפשר לכם, ההורים להיחשף לכלים שיוכלו לעזור לכם להתמודד עם בעיות השינה אצל הפעוט שלכם.

עליכם לשלול סיבות אחרות שיכולות לגרום לקשיי הירדמות להתעוררויות בלילה עקב בעיה רפואית. בכי של תינוק מעיד על צרכיו, וכך יכול לקרב אתכם להבנת הבעיה.

במידה ואין איזשהי בעיה רפואית, פעוטות עלולים להמשיך ולבכות רק בכדי לזכות בתגובה מהוריו.

כאשר אתם, כהורים מרגישים כי בעיית השינה של הפעוט משפיעה עליכם במובן מסויים, אפשרו לעוד בן משפחה לעזור לכם עם ההתמודדות הזו.

כלי מאוד שימושי, נפוץ ומומלץ ע"י רופאים רבים, שמזהה בעיות שינה אצל הפעוט שלכם הוא ניהול יומן שינה. ביומן השינה אתם מתעדים לפי פרמטרים את דפוסי התנהגותו של הפעוט שלכם. להלן דוגמאות של מספר שאלות שיוכלו לכוון אתכם בבחירת פרמטרים לתיעוד ביומן השינה:

  • מתי ילידכם ישן בצהריים? (אם הוא אכן נוהג לעשות זאת).
  • כמה זמן הוא ישן? ומתי הוא קם?
  • איך הוא קם – יקיצה טבעית או לא?
  • מתי ילדיכם הולך לישון בערב?
  • מה הייתה סביבת השינה – איפה הוא נרדם ועל ידי מי)

היתרון הגדול של כלי זה הוא שתוכלו לזהות כל בעיה. במידה והבעיה מצריכה התערבות רופא תוכלו לבוא אליו עם מידע מקדים חשוב מאוד, וכך לרופא שלכם יהיה יותר קל להתאים טיפול מדויק לפעוט שלכם.

כל הדרכים להתמודדות עם הפרעות שינה אצל ילדים בני שנתיים

ישנן לא מעט דרכים להתמודד עם הפרעות שינה אצל ילדים בני שנתיים. מטרת חלקו זה של המאמר היא לאפשר לכם, ההורים להיחשףישנן לא מעט דרכים להתמודד עם הפרעות שינה אצל ילדים בני שנתיים. מטרת חלקו זה של המאמר היא לאפשר לכם, ההורים להיחשף לכלים שיוכלו לעזור לכם להתמודד עם בעיות השינה אצל הפעוט שלכם. לכלים שיוכלו לעזור לכם להתמודד עם בעיות השינה אצל הפעוט שלכם.

טקס קבוע לפי שינה

טקס קבוע לפני השינה, כולל את כל הפעולות שיש לעשות בערב כמו: ארוחת ערב, מקלחת, סיפור לפני שינה ועוד. כל הורה ראשי להחליט ולהתאים את טקס השינה לפי צרכיו של ילדיו.

טקס קבוע לפני השינה הוא כלי מומלץ ע"י רופאים משום שהוא מייצר שיגרה בריאה יותר עבור ילידכם. לכן, זהו כלי מאוד יעיל ונפוץ אצל הורים רבים.

הצבת גבולות

הצבת גבולות עוזרת לילד להבין כי יש כללים ועליו לנהוג לפיהם. יש להגיב לילד שלכם באגרסיביות, נטולת כעס או התקפי זעם שלו ולהימנע ממריבות איתו.

התמידו להחזיר את הילד למיטתו ללא תגובה מיותרת, לאט לאט הילד יבין כי עליו לישון במיטתו ולהירדם בכוחות עצמו.

לצד הצבת הגבולות חשוב לשמור על חיזוקים חיובים על פעולות חיוביות שהילד שלכם עושה, לדוגמה: בכל פעם שהילד שלכם הולך לישון בשעה המיועדת לכך ללא בעיות או קימה מהמיטה, חזקו אותו. ביחד עם הילד שלכם תבחרו איזה סוג של "פרס" הוא יקבל.

מתי יש צורך בהתערבות רפואית?

רוב הפרעות השינה בקרב ילדים בגיל שנתיים אפשר לפתור ללא עזרה מקצועית. במידה ואתם, כהורים חשים שיש בעיה רפואית אוכל הדרכים להתמודדות עם הפרעות שינה אצל ילדים בני שנתיים שניסיתם הכל ועדיין אין פתרון לבעיה, יש צורך לפנות לרופא ילדים או רופא ילדים מומחה לפתרון בעיות שינה.

רופא מתמחה לשינה עשוי להציע לכם כלים חדשים לשימוש כנגד בעיות שינה או עשוי להמליץ על בדיקות במעבדת שינה בשביל לאבחן את הבעיה.

לעיתים רבות הפרעות השינה הן בעיות משניות הנובעות מבעיות רפואיות. שאותה רק רופא מומחה לשינה יכול לאבחן. מדובר במצבים הבאים:

  • רגישות לחלב שמתבטא ע"י כאבי בטן.
  • גזים או הפרעות אחרות במערכת העיכול.
  • כאב באוזניים.
  • כאב עקב צמיחת שיניים.

לסיכום, יש לא מעט גורמים להפרעות שינה אצל ילדים בגיל שנתיים. במהלך המאמר נחשפתם לדרכים לזהות את הבעיות וכיצד להתמודד עימן ולמי לפנות בשעת הצורך שזה אלינו – השאירו פרטים עכשיו ונחזור אליכם להמשך טיפול בבעיות השינה של ילדיכם.

יהושוע קוש
יהושוע קוש

מומחה לטיפולים בנחירות והפרעות שינה שונות. מעל 10 שנות ניסיון עשירים של טיפולים, ניתוחים וליווי מטופלים.
מרכז המידע הגדול והאמין ביותר לטיפול בנחירות והפרעות שינה. כאן תמצאו מגוון רב של מאמרים מקצועיים בנושא אשר יעזרו לכם למצוא פתרון לבעיות אלו

צרו איתנו קשר
מאמרים נוספים
התקשרו עכשיו