עובדות שלא הכרתם על נחירות

תוכן עניינים

עובדות על נחירותגם אם אתה יודע הכול על נחירות, ושמעת את כל הבדיחות, יתכן שאינך מכיר את הסיבות הנפוצות לבעיה מרעישה זו, כגון תנוחות שינה, עייפות, לחץ, שתיית אלכוהול, תרופות מסוימות, בעיות באף ובסינוסים, עודף משקל, ועישון.

אין תירוץ לבורות, ומאמר זה סוקר 12 עובדות שכנראה לא ידעת על נחירות:

סריקות רפואיות מסבירות את הגורם לנחירות

סריקות המבוצעות מהראש והצוואר, משקפות תמונות של גרון צר וחיך רך וארוך. אם בנוסף לכך גם מדד מסת הגוף (BMI) הוא גבוה, והנבדק בגיל מבוגר, זהו גורם סביר לנחירות.

הגורם העיקרי לנחירות הוא חיך רך. לחץ שלילי מתפתח במהלך הנשימה, וגורם לחיך ליצור רטט. מצב זה מחמיר את הצמצום בחלל הגרון, כאשר סגירתו החוזרת גורמת לנשימה להפיק את צליל הנחירה. לכן, במהלך טיפול בנחירות, החיך הרך צריך להיות היעד העיקרי.

זה נורמאלי! רבע מהאוכלוסייה סובלים מנחירות.

עישון ושתיית אלכוהול מחמירים את הנחירות – ריר הנוצר מעישון מקשה יותר על הנשימה, ואלכוהול מרגיע את שרירי הגרון, מה שגורם לדרכי הנשימה להצטמצם.

מזון חריף עשוי להחמיר יותר את הנחירות – לכן מומלץ להימנע מאכילת מזון חריף, במיוחד בערבים. הוא עשוי לגרום לחומצת רפלוקס, כך שבאמצעות הסרתו מהתזונה, ניתן לחוות שיפור בנחירות.

הרגלי שינה משפיעים על הנחירות – שינה על כרית אחת בלבד, מוצקה וקטנה יותר, מאפשרת שינה שלווה יותר בלילה, ומפחיתה את הסבירות לנחירות.

שינה על הגב עשויה לגרום לנחירות – מומלץ לשנות תנוחה לשינה בצד הגוף, ולהציב כרית או שמיכה לתמיכה, כך שיהיה קשה יותר להתגלגל על הגב.

פעילות גופנית וירידה במשקל: המפתח להפחתת הנחירות – עודף משקל, אפילו בכמויות קטנות, עשוי להגביל את דרכי הנשימה. גם אם יש לך מעט משקל מיותר, הפחתת מספר קילוגרמים היא המפתח להפחתת כמויות הנחירות.

כל אדם נוחר בצורה שונה – לפני שתמצא פתרון לנחירות, עליך להבין תחילה מאיזה סוג נחירות אתה סובל. הנחירות עשויות להיגרם ממצבים באף, בגרון, בחיך או כתוצאה מבעיות משולבות של איברים אלו.

נחירות עשויות להוות סימן למצב בריאותי חמור יותר – לכן חשוב לשלול דום נשימה בשינה. נחירות רמות עשויות להוות סימן לדום נשימה בשינה, הגורם אף להפסקת הנשימה לתקופות קצרות, בדרך כלל בין עשר לעשרים שניות במהלך השינה.

נחירות עלולות לגרום לדיכאון – נחירות הן בעיות משותפות לסובל מהן ולבן או בת הזוג. הן מהוות את הסיבה למריבות, מה שמוביל בקלות לדיכאון, חוסר ריכוז, עצבנות ואפילו הירדמות במהלך שעות הערות. כשאתה מגיע לנקודה זו, חשוב להתייעץ עם הרופא. מומלץ אף לקבל טיפול מקצועי.

אין צורך לקבל את הנחירות כעובדה מוגמרת – ניתן להתמודד עם הבעיה, וקיימות מספר שיטות מוכחות המסייעות להפסקת הנחירות, אך הן דורשות מעט סבלנות, שינויים באורח החיים, ומעט ניסוי וטעייה עד למציאת הטיפול שעובד באופן אישי.

יהושוע קוש
יהושוע קוש

מומחה לטיפולים בנחירות והפרעות שינה שונות. מעל 10 שנות ניסיון עשירים של טיפולים, ניתוחים וליווי מטופלים.
מרכז המידע הגדול והאמין ביותר לטיפול בנחירות והפרעות שינה. כאן תמצאו מגוון רב של מאמרים מקצועיים בנושא אשר יעזרו לכם למצוא פתרון לבעיות אלו

צרו איתנו קשר
מאמרים נוספים
התקשרו עכשיו