כיצד משפיעות נחירות על הקשר הזוגי?

תוכן עניינים

 

נחירותנחירות הינה תופעה נפוצה וידועה מאוד בקרב זוגות רבים. כ- 60% מן הגברים וכ-40% מן הנשים בגילאים 40 ומעלה נוחרים בעוצמות שונות ולעיתים קרובות אף מעירים אחד את השני מנחירותיהם.

קיימים בימינו מספר טיפולים אשר יכולים לעזור לפתור את הבעיה ולהחזיר את הזוגיות למסלולה המשותף.

מהי נחירה ומה גורם לה?

הנחירה למעשה היא הרעש אשר מופק מחלל הפה בזמן השינה בעקבות היצרות של מעברי האוויר בלוע ובגרון. הסיבה העיקרית הגורמת להפקת הנחירות הינה התרככות או התנפחות של הרקמות הרכות (רקמות השומן) באזור הלוע.

שני מצבים אלו גורמים למעבר האוויר להצטמצם ולהפיק את צליל הנחירה. קיימים מספר גורמים העלולים לגרום לריכוך או התנפחות הרקמות בניהם מבנה מסויים של הפה ואבריו הפנימיים, עישון אקטיבי או פסיבי, השמנת יתר, גודש באף, אלרגיות, הצטננות, אלכוהול, נטילת תרופות הרגעה (כדוגמת ווליום), נשים בהריון (בעיקר בשליש השלישי) ועוד.

הנחירה פוגמת בזוגיות

זוגות רבים חולמים על שינה משותפת כאשר הם מכורבלים אחד בזרועות השני אך חלום זה נקטע פעמים רבות בגלל רעש הנחירה העוצמתי של אחד מבני הזוג. נחירות יכולות להצביע על שינה לא איכותית של האדם הנוחר וכן מפריעות לשינה הרציפה של בן הזוג וכך מצטברת העייפות של שני בני הזוג ונסחבת לאורך היום.

מצב זה החוזר על עצמו לילה אחר לילה מעלה את רמת המתיחות בין בני הזוג, גורם למריבות ולתסכול רב. זוגות רבים פותרים בעיה זו על ידי שינה בחדרים נפרדים- השינה אומנם הופכת איכותית יותר אולם הם מסתכנים בפגיעה באינטימיות הזוגית.

הכרה בבעיה

זוגות רבים אינם מצליחים לישון באותו החדר במיוחד כאשר בן או בת הזוג הנוחרים מסרבים להודות בבעיה ולטפל בה. נוחרים רבים פשוט טוענים כי בני זוגם סובלים משינה קלה ומתעוררים מכל רחש קל ומסיבה זו נפגמת שנתם.

זו אחת הסיבות הנפוצות להתכחשות לבעיה ולהימנע מטיפולה. מצבים כאלו בסופו של דבר עלולים להוביל למריבות ומתחים רבים בבית ולפער גדול בין בני הזוג שעם הזמן יהיה קשה מאוד לגשרו. סקר שנערך בבריטניה גילה כי הנחירות פוגעות בשינה, ביחסי המין וגורמות לשיעור גירושין גבוה יותר.

סקרים בתחום הנחירות והזוגיות לעומת זאת מראים כי קיים שיפור בריאותי ומנטלי בין בני זוג אשר טיפלו בבעיה וישנים מאז במיטה אחת.

הדרך לפתרון

כמעט כמו כל בעיה הדרך לפתרונה מתחילה בתקשורת טובה בין בני הזוג. זוגות רבים חוששים לספר אחד לשני על בעיית הנחירות מחשש כי יפגעו באהובי נפשם אך ללא ידיעת בן הזוג לא ניתן להגיע להכרה בבעיה ולפתרונה.

חשוב להבין כי כל פתרון פיזי או פסיכולוגי מתחיל בתקשורת נכונה וכנה בין בני הזוג.

טיפול בנחירות

טיפול בנחירות יכול לעזור לאדם הנוחר לישון טוב יותר בלילה, למנוע התפתחות של מחלות וכן לשפר את הזוגיות. הטיפול מתחיל באבחון הגורם הראשי המוביל לבעיית הנחירות. אבחון זה ניתן לעשות ביעילות במעבדת שינה בה בודקים כל תגובה של הגוף במהלך השינה.

בתור התחלה ניתן לשנות את סגנון החיים ולהמעיט בצריכת אלכוהול, להפסיק לעשן, לרדת במשקל, להימנע מנטילת תרופות הרגעה לפני השינה, להימנע משינה על הגב ועוד. במקרים חמורים יותר לפנות לטיפולים מורכבים יותר כמו: הרכבת מסיכת אוויר בלחץ חיובי בעת השינה, טיפול בגלי רדיו, ניתוח פלסטי, ניתוח אף, ניתוח לייזר, מדבקות ועוד.

לסיכום, תופעת הנחירות יכולה להעיב על הקשר הזוגי אך היא בעיה שניתנת לפתרון אם רק נכיר בה ונחליט לעשות שינוי.

יהושוע קוש
יהושוע קוש

מומחה לטיפולים בנחירות והפרעות שינה שונות. מעל 10 שנות ניסיון עשירים של טיפולים, ניתוחים וליווי מטופלים.
מרכז המידע הגדול והאמין ביותר לטיפול בנחירות והפרעות שינה. כאן תמצאו מגוון רב של מאמרים מקצועיים בנושא אשר יעזרו לכם למצוא פתרון לבעיות אלו

צרו איתנו קשר
מאמרים נוספים
התקשרו עכשיו