מדבקות נגד נחירות

תוכן עניינים

 

מדבקות נגד נחירותעיקר הנשימה במהלך השינה מתבצעת דרך האף, ובדרך זו מתאפשר מעבר האוויר הטוב ביותר. במקרים של אף סתום על רקע הצטננות, אלרגיה או גודש, הנשימה במהלך השינה מתבצעת דרך הפה, ובדרך זו הסיכוי לנחירות ולחסימת נתיב האוויר עולה באופן משמעותי.

במהלך הנשימה דרך הפה בזמן השינה, מופעל לחץ על הלשון והחיך המורידים אותם למטה בצורה שמובילה לחסימת נתיב האוויר. ולכן, שימוש במדבקות נגד נחירות עוזר להרחבת הנחיריים בזמן השינה ועוזר לעידוד הנשימה דרך האף.

מה גורם להפחתת מעבר האוויר דרך האף?

מעבר האוויר דרך האף מושפע מגורמים רבים, שהטיפול בהם בדרך כלל עוזר להקלה על הנשימה בזמן השינה:

  • צינון – מצבים של צינון גורמים להתפתחות נזלת וגודש באף המונעים כניסת אוויר טובה. רוב האנשים המצוננים מתלוננים על נשימה דרך הפה וקושי לנשום דרך האף, ולכן סובלים גם מנחירות.
  • אלרגיה – אחד המצבים הגורם לגודש כרוני באף הוא אלרגיה. מדובר על תהליך דלקתי המופיע לאחר חשיפה לאלרגן מסויים הגורם להתפתחות נזלת כרונית. ולכן, אנשים הסובלים מאלרגיה סובלים גם מנזלת כרונית וגודש באף המלווה לקשיי נשימה בזמן השינה.
  • בעיה אנטומית – פוליפים באף גורמים לחסימת כניסת האוויר ולכן מפריעים לנשימה במהלך השינה.

מדבקות נגד נחירות: למי מתאים?

מדבקות נגד נחירות מתאימות לאנשים הסובלים מנחירות על רקע בעיה באף בלבד. במקרים אחרים, בהם מופיעות נחירות ללא קשר לפגיעה במעבר האוויר דרך האף המדבקות לא יעזרו ולא יקלו על הנחירות. ולכן, לפני תחילת הטיפול בנחירות חשוב להבין מהו מקור החסימה והאם קיימת בעיה במעבר האוויר דרך האף או בחלקים אחרים של מערכת הנשימה.

איך יודעים אם כדאי להשתמש במדבקות?

המדבקות משמשות בעיקר להרחבת הנחיריים ודרכי האוויר הנמצאות באף. על מנת לדעת האם כדאי להשתמש בהן, אפשר לעשות מבחן פשוט – מול המראה, יש ללחוץ ולסגור נחיר אחד ובזמן שהפה סגור, נסו לנשום דרך הנחיר השני. אם קשה לנשום והנחיר קורס, נסו לפתוח אותו באמצעות מקל אוזניים. אם לאחר הפתיחה, הנשימה קלה יותר, סימן שמדבקות יכולות לעזור לכם.

המדבקות יכולות לעזור כמעט בכל סוגי המקרים של אף סתום – גודש, אלרגיה ובעיות אנטומיות, ולכן יעילות מאוד ועוזרות כמעט לכל מי שמשתמש בהן.

מדבקות נגד נחירות: מהן היתרונות של המדבקות?

קיימים מספר יתרונות מרכזיים בשימוש במדבקות:

  • זולות לשימוש – המחיר הממוצע של מדבקות נגד נחירות זול יחסית, ועומד על כ-70 ש"ח לקופסה המכילה 30 מדבקות. ולכן, מדובר במחיר טוב בשביל שימוש לטווח הקצר, וניתן לנסות את השימוש במדבקות בעיקר בתקופות של צינן או קשיי נשימה במחיר נוח לעומת תכשירים אחרים.
  • קלות לשימוש – השימוש במדבקות נוח וקל ביותר, ועל כן משתמשים רבים נעזרים בהן בקלות רבה.
  • יעילות בשילוב עם תכשירים אחרים או טכניקות נוספות להקלה על הנחירה. השימוש במדבקות יעיל ביותר אם משולב עם שינה על הצד או בעזרת שימוש בתכשירים נוספים להקלה על הנשימה.

החסרונות שבשימוש מדבקות נגד נחירות

  • יעילות רק לאנשים הסובלים מבעיות אף – בעוד רוב הנוחרים סובלים מבעיות מורכבות יותר, המדבקות יעילות בעיקר כאשר הפגיעה היא באף.
  • לא מוכחות מדעית – בניגוד לטיפולים אחרים (כמו לדוגמא CPAP), השימוש במדבקות עדיין לא מוכח מחקרית ולכן יש ספקות לגבי יעילותן.
  • דורשות החלפה יום יומית של מדבקות והוצאה כספית לטווח הארוך – למרות שלא מדובר במחיר יקר מאוד, בשימוש יום יומי ארוך טווח ההוצאות על המדבקות מצטברות והופכות לסכומים גדולים.

מה חשוב לדעת כאשר אנחנו מעוניינים להשתמש במדבקות נגד נחירות?

כפי הצלחנו להבין מהשורות שקדמו לשורות אלה, מדבקות נגד נחירות מהוות פתרון חדשני ויעיל עבור אלו שסובלים מנחירות שמפריעות להליך השינה התקני שלהם, או של מי שסובל מהן. בנוסף, מדבקות נגד נחירות יכולות להוות פתרון מעולה עבור אנשים מבוגרים אשר סובלים מנחירות, זאת כאשר כאמור, אנשים מבוגרים נוטים לסבול מנחירות לעתים קרובות יותר, ונחירות אצל אנשים מבוגרים עשויות להיות קריטיות הרבה יותר ולהביא את האדם שסובל מהם לכדי מצב ממשי של סכנת חיים.

דברים שכדאי לשים אליהם טרם התחלת השימוש במדבקות נגד נחירות?

להלן מספר נקודות ודגשים חשובים שעלינו להבין, זאת לפני שאנחנו מחליטים להתחיל ולהשתמש במדבקות השונות הקיימות למצבים של נחירות אצל בני אדם. ראשית, על מנת להשיג את התוצאה המיטבית והמועילה ביותר משימוש במדבקות אלה, אזי שעלינו למקום את רצועת הדבק במיקום נקי, ומתאים עבורו. כל מדבקה מהווה מדבקה לשימוש חד פעמי, זאת כאשר השימוש בכל רצועת דבק לא תעלנה על שימוש של 12 שעות, לאחר זמן זה כאמור, המדבקה יוצאת לגמרי משימוש. בנוסף, אין להשתמש בשום צורה שהיא במדבקות נגד נחירות על ילדים הנמצאים מתחת לגיל 5, ובנוסף, לא כדאי להשתמש במדבקות אלו במצבים שבהם ישנו פצע מסוים, כוויה אשר נוצרה מהשמש, או במצבים של עור בעל גירוי.

מדבקות נגד נחירות עשויות לא להתאים לכל אחד

בדיוק כמו כל תרופה הקיימת בשוק, גם מדבקות נגד נחירות יכולות לייצר אצל אנשים מסוימים סימפטומים ותסמינים כלשהם, אשר מעידים על כך שהמדבקה לא מתאימה לשימוש אצל אותם אנשים. במידה שבעת או לאחר השימוש במדבקות, אנו חווים פריחה, גירוי בעור, או כל הרגשה של חוסר נוחות הנוצרת כתוצאה משימוש במדבקות הללו, יש להפסיק את השימוש באופן מיידי.

איפה כדאי לרכוש מדבקות נגד נחירות?

ניתן לרכוש מדבקות נגד נחירות ברשת האינטרנט,רק חשוב לוודא כי אתם מבצעים את הקנייה שלכם מאתר אמין, מקצועי שאפשר לסמוך עליו. תוכלו לשאול אנשים שביצעו רכישה והיו מרוצים מהתוצאה כמובן.

ראו גם:
מייצב לשון נגד נחירות – הפתרון לחדשני לטיפול בנחירות!

יהושוע קוש
יהושוע קוש

מומחה לטיפולים בנחירות והפרעות שינה שונות. מעל 10 שנות ניסיון עשירים של טיפולים, ניתוחים וליווי מטופלים.
מרכז המידע הגדול והאמין ביותר לטיפול בנחירות והפרעות שינה. כאן תמצאו מגוון רב של מאמרים מקצועיים בנושא אשר יעזרו לכם למצוא פתרון לבעיות אלו

צרו איתנו קשר
מאמרים נוספים
התקשרו עכשיו