טיפול לייזר בנחירות

תוכן עניינים

 

טיפול לייזר בנחירותנחירות הן בעיה נפוצה ממנה סובלים רבים מהאוכלוסייה. הנחירות פוגעות באיכות השינה של הסובל מנחירות ושל הסובבים אותו וגורמות לשינה לא סדירה ולתחושת עייפות ועצבנות.

הנחירות נגרמות כתוצאה מרטט של רקמות רכות הנמצאות באזור הלוע בזמן הנשימה. בין הרקמות הללו נמנים החיך הרך, הענבל, השקדים ועוד.

הרקמות הרוטטות הן הגורמות לרעש המופק בעת נחירה. זה גם מסביר מדוע גברים סובלים מהבעיה יותר מנשים, שכן לגברים ישנן יותר רקמות רכות.

פעמים רבות הנחירות מלוות בבעיה נוספת חמורה יותר והיא דום נשימה חסימתי בשינה שבה ישנן הפסקות בנשימה במהלך השינה, בעיה העלולה להוביל ליתר לחץ דם ואף לשבץ.

לעיתים ניתן להקל על הנחירות באמצעות הורדת משקל, שינוי תנוחת השינה, הפסקת עישון ודרכים נוספות, אולם במקרים רבים הנחירות נגרמות מהמבנה של אברי הפה כגון שקדים מוגדלים, צוואר קצר וכדומה.

במקרים אלו יש צורך בדרכים אחרות כדי לטפל בנחירות.

כיום ישנן שלל שיטות לטיפול בנחירות, ואחת הנפוצות שבהן היא טיפול לייזר בנחירות.

כיצד עובד הטיפול בלייזר?

שימוש בלייזר לצרכים רפואיים כמו גם אסתטיים כבר הפך זה מזמן לנחלת הכלל. הלייזר פותח לראשונה לפני כחמישים שנה וכיום מוצעים טיפולי לייזר לטיפול בשלל תחומים כגון רפואת שיניים, טיפול באקנה, הסרת משקפיים ועוד.

ניתוח הלייזר מבוסס על שליחת קרני אור מרוכזות באורך מסוים של גלים ובעוצמה גבוהה. אנרגיית האור מתורגמת לחום והיא מאפשרת אידוי, חיתוך, צריבה וחימום עד כדי הרס של רקמות בגוף.

הטיפול בלייזר לנחירות נועד להסיר את אותן רקמות רכות בלוע הרוטטות וגורמות לרעש. ניתוח הלייזר מבוצע בהרדמה מקומית ובמהלכו שולחים קרן לייזר הגורמת לכוויה ולהסרת חלקים מהחך ובעיקר החיך הרך, הענבל והשקדים.

בעקבות הניתוח נוצרת צלקת בחך, מה שעלול לגרום לעיתים להחמרת המצב כעבור זמן מה.

יעילות טיפול לייזר בנחירות

הטיפול בלייזר הוא למעשה תחליף לשיטת הניתוח בסכין שהייתה נפוצה בעבר. אולם בשתי שיטות הניתוח הללו יעילות הטיפול הינה חלקית בלבד וההצלחה הממוצעת עומדת על כחמישים אחוזים ואף פחות מכך.

פעמים רבות הטיפול בלייזר מביא להקלה זמנית בלבד ויש צורך לחזור על הטיפול אחת לתקופה על מנת לשמר את השיפור. כמו כן רבים בעולם הרפואה טוענים שניתוח הלייזר עלול להחמיר את המצב בגלל שהצלקת הנוצרת בניתוח גורמת להיצרות הלוע וכתוצאה מכך להעלאת המאמץ הנשימתי.

כך קורה שמטופלים רבים שסבלו מנחירות בלבד לפני הטיפול החלו לסבול לאחריו גם מדום נשימה חסימתי, ומי שסבל טרם הניתוח מדום נשימה בשינה מצבו הוחמר.

בשל כך כיום נוטים פחות להשתמש בלייזר לטיפול בנחירות ומעדיפים שיטות אחרות כגון צריבת רקמות באמצעות גלי רדיו, מכשיר CPAP ועוד.

יתרונות טיפול לייזר בנחירות

  • טיפול לייזר בנחירות נחשב קצר ומהיר
  • קרן הלייזר מאפשרת טיפול נקודתי ומדויק
  • הקלה מיידית בנחירות
  • כאשר הניתוח מצליח הבעיה נפתרת לטווח ארוך
  • אין צורך בהרדמה כללית וניתן לחזור הביתה כבר באותו היום
  • הניתוח פשוט, כרוך בפחות כאבים מאשר הניתוח הרגיל ואינו פולשני
  • זול יותר מניתוח רגיל

חסרונות הלייזר

  • אחוזי הצלחה נמוכים יחסית
  • סיכון להיצרות הלוע כתוצאה מהצלקת העלול להוביל להופעת דום נשימה בשינה ולהחמרתו אצל מי שסבל מכך קודם לניתוח
  • טיפול לייזר בנחירות מועיל לעיתים קרובות לטווח קצר בלבד
  • הטיפול מלווה בכאבים בדרך כלל
  • יש צורך לחזור על הטיפול מספר פעמים כדי להשיג תוצאה יעילה
  • ככל ניתוח לייזר גם בניתוח זה קיימים סיכונים כגון כוויות וצלקות לא רצויות
יהושוע קוש
יהושוע קוש

מומחה לטיפולים בנחירות והפרעות שינה שונות. מעל 10 שנות ניסיון עשירים של טיפולים, ניתוחים וליווי מטופלים.
מרכז המידע הגדול והאמין ביותר לטיפול בנחירות והפרעות שינה. כאן תמצאו מגוון רב של מאמרים מקצועיים בנושא אשר יעזרו לכם למצוא פתרון לבעיות אלו

צרו איתנו קשר
מאמרים נוספים
התקשרו עכשיו