טיפול בנחירות באמצעות דיקור סיני

תוכן עניינים

דיקור סיני לנחירותנחירות הינה אחת מהפרעות השינה השכיחות ביותר. היא באה לידי ביטוי בהשמעת רעש חזק בזמן השינה הנובע מקושי בנשימה.

הנחירות מפריעות לסובבים את הנוחר, אך יכולה להיות להן גם משמעות רפואית מעבר לרעש, מכיוון שהנחירות עלולות לנבוע מהפסקות נשימה שעלולות להיות מסוכנות.

הרפואה הקונבנציונאלית מתקשה להציע פתרונות יעילים לבעיה. הטיפול בבעיה כולל חיבור למכשירים או אביזרים לא נוחים במהלך השינה, או במקרים חמורים אף ניתוח.

ניתוח, עקב היותו פעולה חודרנית, תמיד כרוך גם בסיכון.

כמו כן, הרפואה הקונבנציונאלית מטפלת בסימפטום: בנחירות עצמן, אך אינה מטפלת בשורש הבעיה, בגורם לה.

טיפול בנחירות באמצעות הרפואה הסינית

הרפואה הסינית מציעה לסובלים בנחירות מגוון טיפולים טבעיים יעילים ונטולי כל סיכון. כמו כן, הדיקור הסיני, שהוא אחת השיטות הפופולאריות לטיפול בנחירות באמצעות הרפואה הסינית, מציע טיפול בשורש בעיית הנחירות ולא רק בסימפטום עצמו.

הרפואה הסינית גורסת כי כל בעיה גופנית או רפואית נובעת מחוסר איזון בגוף. ברגע שהאיזון ישוב אל כנו – הבעיה תיפתר.

תחום הדיקור הסיני גורס כי הגוף בנוי מתעלות של אנרגיה הנקראות מרידיאנים. האנרגיה עצמה, מכונה ברפואה הסינית "צ'י". לעתים, האנרגיה אינה זורמת בצורה סדירה בתעלה וכך נוצר חוסר האיזון (יכולה להיווצר חסימה של זרימת אנרגיה וכדומה).

בכל תעלת אנרגיה ישנן נקודות שהן מוקדי אנרגיה, כאשר אם מחדירים לתוכן מחטים מיוחדות, הן מסייעות להסדרת זרימת האנרגיה בתעלות.

מכיוון שלטענת הרפואה הסינית כל בעיה גופנית נובעת מחוסר איזון, הרי שגם נחירות נכללות בהגדרה זו ויכולות להיות מטופלות באמצעות דיקור סיני.

תעלות האנרגיה, המרידיאנים, מקושרות כל אחת לאיבר אחר בגוף. חסימה או הפרה של זרימת האנרגיה במרידיאן המקושר לאיבר מסוים תגרום להפרעות באותו איבר.

ממה נובעת תופעת הנחירות לפי הדיקור הסיני?

נחירות נגרמות מסיבות וגורמים רבים:

1 . פוליפים באף.

2 . בעיה הנובעת ממבנה האף (בעיקר מחיצות האף).

3. גודש בריריות האף.

הרפואה הסינית גורסת כי בעיות אלה הן תוצאה של הפרעה בטחול ובריאות. ולכן דיקור סיני לטיפול בנחירות יתמקד במרידיאנים המקושרים לאיברים אלה.

עם זאת, לנחירות עלולות להיות סיבות נוספות:

1 . השמנה

2 . לחץ נפשי

3 . עישון

ועוד. כל גורם כזה נובע מהפרת איזון במרידיאנים שונים.

כיצד מתבצע הטיפול?

טיפול בדיקור סיני מתחיל באבחון מעמיק. המרפא שואל את המטופל שאלות רבות שמטרתן לקבל תמונה מקיפה על אורח חייו, מחלות ובעיות נוספות מהן הוא סובל, התזונה שלו, גנטיקה ועוד.

לאחר האבחון, ובהתאם לתמונה שעולה ממנו, יקבע הרופא אילו מרדיאנים הם מוקדי החסימה ובאילו נקודות יש צורך בנעיצת המחטים.

חשוב לציין כי מדובר במחטים דקות וגמישות אשר דקירתן אינה כואבת כלל.

אורכו של טיפול הוא 20-30 דקות. במהלך הטיפול הרופא נועץ את המחטים בנקודות אותן קבע מראש. לאחר מכן שוכב המטופל עם המחטים עד סוף הטיפול. מטופלים רבים מדווחים על תחושה של נועם ושלווה בזמן השכיבה עם המחטים, ורבים מדווחים על כך כי הם נרדמים בזמן הטיפול וישנים שינה עמוקה ושלווה (כמו של תינוק).

פעמים רבות ישלב המרפא בטיפול גם שיטות נוספות מתחום הרפואה האלטרנטיבית: שינוי תזונתי (למשל, הימנעות ממוצרי מזון מגבירי ליחה), מתן תרופות הומיאופטיות או תוספי מזון, שילוב של שיטות כמו טווינא, לימוד תרגילי הרפיה או דמיון מודרך.

מספר המפגשים הטיפוליים נקבע על ידי המטפל. בדרך כלל יימשך הטיפול עד להשגת שיפור ניכר במצב.

דיקור סיני, אם כן, הוא שיטת טיפול טבעית בנחירות המבקשת לטפל במקור הבעיה.

יהושוע קוש
יהושוע קוש

מומחה לטיפולים בנחירות והפרעות שינה שונות. מעל 10 שנות ניסיון עשירים של טיפולים, ניתוחים וליווי מטופלים.
מרכז המידע הגדול והאמין ביותר לטיפול בנחירות והפרעות שינה. כאן תמצאו מגוון רב של מאמרים מקצועיים בנושא אשר יעזרו לכם למצוא פתרון לבעיות אלו

צרו איתנו קשר
מאמרים נוספים
התקשרו עכשיו